• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Från början va det lån från remeber men att axactor har tagit över lånet och dom har nu tagit uc och skickat en faktura på över 500000 och på den står det ”du fixar det här” ?? Och att jag har till den 4:e april på mig att betala.
Ingår den i din skuldsanering ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Då har de ingen rätt att kräva de pengarna av dig.
Mejla dom på måndag.
Jag mailade dom igår att jag har skuldsanering och att lånet ingår där men fick aldrig något svar, kanske dom svarar på måndag.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag mailade dom igår att jag har skuldsanering och att lånet ingår där men fick aldrig något svar, kanske dom svarar på måndag.
Ja det får vi hoppas på dock så förändrar det ingenting, den ingår.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag mailade dom igår att jag har skuldsanering och att lånet ingår där men fick aldrig något svar, kanske dom svarar på måndag.
Skit i om dom svarar eller inte. Om skulden uppstod innan datum för inledande ingår den i din skuldsanering.
Spelar ingen roll vad dom svarar om dom nu gör det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej,
Jag undrar över en fråga kring skatteåterbäringen samtidigt som man har inledande skuldsanering. Jag har förstått det som att den inte utmäts såvida det inte gäller a-mål. Jag förväntas få tillbaka ca. 10k på skatten och har a-mål på ungefär 2k. Hur fungerar det i praktiken när det dras av för a-mål? Skickas alla pengar till kronofogden som sedan drar av 2k och sen skickar tillbaka pengarna till mig eller dras dessa 2k direkt från skattekontot innan det betalas ut till mig? Vet att detta har förmodligen besvarats på tidigare men skulle ändå uppskatta ett svar av någon kunnig :)
Tack för mig!
Jag tror att de dras från ditt skattekonto.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej,
Jag undrar över en fråga kring skatteåterbäringen samtidigt som man har inledande skuldsanering. Jag har förstått det som att den inte utmäts såvida det inte gäller a-mål. Jag förväntas få tillbaka ca. 10k på skatten och har a-mål på ungefär 2k. Hur fungerar det i praktiken när det dras av för a-mål? Skickas alla pengar till kronofogden som sedan drar av 2k och sen skickar tillbaka pengarna till mig eller dras dessa 2k direkt från skattekontot innan det betalas ut till mig? Vet att detta har förmodligen besvarats på tidigare men skulle ändå uppskatta ett svar av någon kunnig :)
Tack för

Skatteverket betalar in 2 k till kfm och resten till dig
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Den 27/4 betalas sista betalningen på min skuldsanering.
Hur lång tid efter det är man kreditvärdig?
Dagar, veckor?
Nej..skall inte ta några nya lån :)

Eftersom det varit så långt framför mig tidigare att vara klar med saneringen har jag inte lagt någon vikt vid detta men då det närmar sig avslut är jag nyfiken :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp