• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mlj85

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Är det någon här som fått avslag på sin ansökan men sedan överklagat och fått igenom det? Vad isf gjorde att beslutet ändrades?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

BennyBaloo

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
26 Mars 2022
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
9
Poäng
31
Hej,
Jag undrar över en fråga kring skatteåterbäringen samtidigt som man har inledande skuldsanering. Jag har förstått det som att den inte utmäts såvida det inte gäller a-mål. Jag förväntas få tillbaka ca. 10k på skatten och har a-mål på ungefär 2k. Hur fungerar det i praktiken när det dras av för a-mål? Skickas alla pengar till kronofogden som sedan drar av 2k och sen skickar tillbaka pengarna till mig eller dras dessa 2k direkt från skattekontot innan det betalas ut till mig? Vet att detta har förmodligen besvarats på tidigare men skulle ändå uppskatta ett svar av någon kunnig :)
Tack för mig!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej!
Är det någon här som fått avslag på sin ansökan men sedan överklagat och fått igenom det? Vad isf gjorde att beslutet ändrades?
Ingen här har fått skuldsanering beviljad I tingsrätten. Några har fått ärendet återförvisat till kfm för ytterligare utredning, det är dock inte samma sak som att få igenom en skuldsanering
 

Mlj85

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2022
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ingen här har fått skuldsanering beviljad I tingsrätten. Några har fått ärendet återförvisat till kfm för ytterligare utredning, det är dock inte samma sak som att få igenom en skuldsanering
Vad är det som sker om man får ärendet återförvisat?
 

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Jag undrar varför tar borgenärer uc fast det står att vi har skuldsanering och att dom skickar ut en faktura på hela lånebeloppet på över 500000 kr.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag undrar varför tar borgenärer uc fast det står att vi har skuldsanering och att dom skickar ut en faktura på hela lånebeloppet på över 500000 kr.
Kreditupplysning är ju ok att dom gör men dom ska inte trycka ut fakturor..
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Kreditupplysning är ju ok att dom gör men dom ska inte trycka ut fakturor..
Det gjorde ett antal banker och inkassobolag till mig trots att dom visste jag hade inledande, på ett av kravbreven stod det till och med att dom känner till att jag har skuldsanering men om jag betalade hela skulden så skulle dom återkalla den från KF.
Ett annat kravbrev började med den uppmuntrande (?) texten ”DU KLARAR DETTA!”, dom ville ha 220’000:- inom 4 dagar :)
 

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Kreditupplysning är ju ok att dom gör men dom ska inte trycka ut fakturor..
Från början va det lån från remeber men att axactor har tagit över lånet och dom har nu tagit uc och skickat en faktura på över 500000 och på den står det ”du fixar det här” ?? Och att jag har till den 4:e april på mig att betala.
 

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Det gjorde ett antal banker och inkassobolag till mig trots att dom visste jag hade inledande, på ett av kravbreven stod det till och med att dom känner till att jag har skuldsanering men om jag betalade hela skulden så skulle dom återkalla den från KF.
Ett annat kravbrev började med den uppmuntrande (?) texten ”DU KLARAR DETTA!”, dom ville ha 220’000:- inom 4 dagar :)
Vad gjorde du då
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp