• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag fick också flera fakturor efter mitt förra inledande, på någon stod det att dom visste att jag hade skuldsanering men eftersom dom var så schyssta så kunde jag få slippa alla inkassokostnader och påminnelseavgift ifall jag betalade hela skulden direkt till dom…

Den roligaste var en där dom skrev att dom fått information om inledande skuldsanering men om jag skyndade mig att betala hela skulden så skulle dom dra tillbaka den från kronofogden, så jag fick 3 dagar på mig att betala 220’000:-…
och i stor fet text rakt över hela fakturan stod dom uppmuntrande orden ”Du fixar detta!” :)
De måste ju tro, eller iaf hoppas att man är helt dum i huvudet. ”Aaaw vad snällt alltså, jamen då bryter jag min sanering nu och tackar ja till det här”… kanske inte, haha.

Och ”du fixar detta!”? Haha blä alltså, jag fick också ett förslag från Qred att de kunde vara ”schyssta” och ge mig en avbetalningsplan på 6 månader á 60tkr så skulle jag slippa alla ytterligare kostnader efter att jag släppt allt. Slöseri med handläggning och porto på sånt där. Det värsta var kanske att jag på något stört sätt nästan njöt av att känna desperationen, just eftersom de ålade mig skulden personligen efter en företagskonkurs i ett AB och därmed missade att uppge sin fordran på konkursboet, där de hade fått ut betydligt mer och jag dessutom uppmuntrat dem till att göra det men struntade helt sonika i det. Er förlust, 350tkr på ingenting.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattigpensionär

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juli 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad finns det för anledningar att de skulle överklaga? Samt vad jag har läst mig till så kan det fortfarande bli beviljat oavsett om någon har överklagat? Mvh
Bli bevljat? Det är väl redan beviljat, det är ju det som överklagas. Överklaga kan man inte göra innan beslutet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Enligt kfm och min budget och skuldrådgivare vet jag dagen efter det vunnit laga kraft eftersom överklagan ska ha inkommit senast 23.59

Vad bra att dom sagt så, men det kan dyka upp överklaganden som kommit in i tid till myndigheten men inte nått fram till rätt instans till telefonerna öppnar kl 8 på dagen du tycker att du fått laga kraft.
Om det lämnas in ett skriftligt överklagande i någon av myndighetens brevlåda så kan det göras efter midnatt också, och dessutom ta flera dagar innan det når fram, och när det når fram, så har det ändå kommit fram i tid till myndigheten.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
De hade 3v på sig från beslutsdatum. Jag har ringt och frågat

Det behöver man nog inte ringa om heller, det följer väl med en besvärshänvisning till beslutet där det står vilken tid man har på sig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp