• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det var frågor om det mesta. När de ekonomiska problemen uppstod och varför, vad vissa skulder har gått till, frågor om sambons ekonomiska situation, vad jag gjort själv för att förbättra min situation osv. Sånt som ger en bättre bild av just min sits.
Ja jisses vad lån man tagit , känns som lånen tagit för att täcka andra lån :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hur lång tid tog det för er från att förslag om betalplan skickats ut tills ni fick beslut om skuldsanering eller ej?
Går som på nålar och kollar poit varje dag nu när det gått en månad ungefär och inte hört något.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur lång tid tog det för er från att förslag om betalplan skickats ut tills ni fick beslut om skuldsanering eller ej?
Går som på nålar och kollar poit varje dag nu när det gått en månad ungefär och inte hört något.
Sambon fick sin betalplan i december och fick beslutet i juni. Tror dock majoriteten får snabbare beslut.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hur lång tid tog det för er från att förslag om betalplan skickats ut tills ni fick beslut om skuldsanering eller ej?
Går som på nålar och kollar poit varje dag nu när det gått en månad ungefär och inte hört något.
Vad brukar det ta ? 2 mån ?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Då får du nog inget samtal innan beslut om du inte behöver förklara något en borgenär "hittat" då det var rätt exakt sådana slags frågor jag fick via telefon.
Ja jag hoppas att det går smidigt utan krångel från borgenärer för det är sådana stora summor nu när allt legat hos kronofogden i 1,5 år att jag skulle ha löneutmätning resten av livet. Räntorna är helt sinnessjuka.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ja jag hoppas att det går smidigt utan krångel från borgenärer för det är sådana stora summor nu när allt legat hos kronofogden i 1,5 år att jag skulle ha löneutmätning resten av livet. Räntorna är helt sinnessjuka.
Jag håller tummar och tår för dig :folded:
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ingen aning faktisk. Jag hade snöat in mig på att dom hade 3 veckor på sig att komma in med svar och sedan fick man slutgilltigt beslut. Men är väl säkert då minst 2 månader. Jäkla seg väntan.
Ja förstår dig verkligen , en kompis till mig blev så besviken för säkert en månad sen nu efter inledande blev det avslag ! Helt knäckt blev han och det förstår jag verkligen ! Man hoppas ju så mycket
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ja förstår dig verkligen , en kompis till mig blev så besviken för säkert en månad sen nu efter inledande blev det avslag ! Helt knäckt blev han och det förstår jag verkligen ! Man hoppas ju så mycket

Fyfasiken. Förstår det. Får man fråga varför han fick avslag?
Läst att det inte är allt för vanligt att få avslag efter inledande. Så kan tänka mig käftsmällen man känner när man får det beslutet.. :/
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp