• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag blev själv förvånad över att jag fick 3år, men ja, jag har 2 barn, 18, 13år så det beror nog på det. Jag jobbar heltid, tjänar rätt bra, har en dyr hyra på 12400 (försöker byta lgh), betalar strax över 11000 till skuldsaneringen idag, det höjs till strax över 12000 nästa sommar när min äldsta dotter tar studenten.
Vilken ”solskenshistoria” under omständigheterna. Hur har du upplevt skuldsaneringen, är det helt ok eller tufft med så pass stora barn?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag blev själv förvånad över att jag fick 3år, men ja, jag har 2 barn, 18, 13år så det beror nog på det. Jag jobbar heltid, tjänar rätt bra, har en dyr hyra på 12400 (försöker byta lgh), betalar strax över 11000 till skuldsaneringen idag, det höjs till strax över 12000 nästa sommar när min äldsta dotter tar studenten.
Ok var det bara gamla skulder?
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ska man anmäla att barn har flyttat ut om de nu gör det ? Har cirka 15månader kvar på sanering
 

Nystartpåriktigt

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Vilken ”solskenshistoria” under omständigheterna. Hur har du upplevt skuldsaneringen, är det helt ok eller tufft med så pass stora barn?

Jag tycker det gått förvånansvärt bra faktiskt, sen gör ju den betalningsfria månaden som kommer rätt mycket för mig. Bara att spara och ha till när man behöver. På slutet så hade jag det ungefär som jag har det nu eftersom jag till varje pris kände att jag behövde betala mina lån trots att jag inte egentligen hade råd.
Om jag ska titta i backspegeln så borde jag släppt allt tidigare, inte försöka reda upp situationen med lån på lån. Nu vet man ju aldrig hur det går om man ansöker om skuldsanering, men när jag sökte borde jag absolut släppt och sparat ihop en buffert. Det värsta som skulle kunna hända hade blivit avslag på skuldsaneringen och löneutmätning tillslut. Men där hade jag hamnade så småningom ändå.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hur menar du? Vad kan hända annars
Nu var det inte jag som svarade på frågan förut men jag tänker att man skall rapportera större förändringar som påverkar ekonomin i syfte att inte förlora sin skusan. Inte bara när nån flyttar utan allmänt.
 
Senast ändrad:

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Har som sagt 15månader kvar av skusan, nu ska eventuellt ett av barnen flytta hur funkar det om jag inte anmäler flytten till skusan ? Hen har haft underhåll plus csn av ex men nu är det slut. Tacksam för alla svar
 

Mea

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 Maj 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej på er. Hur stor chans är det att få förkortad betalplan när man har små barn, en 1 åring och 4 åring?
Min sambo har sökt skuldsanering i april och vi inväntar besked.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Har som sagt 15månader kvar av skusan, nu ska eventuellt ett av barnen flytta hur funkar det om jag inte anmäler flytten till skusan ? Hen har haft underhåll plus csn av ex men nu är det slut. Tacksam för alla svar
Hur gammalt är barnet? Har det slutat gymnasiet? Betalplanen bör ju redan ha tagit hänsyn till att detta ska ske.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp