• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej. Varför ber handläggaren mig att bestrida?
Det låter konstigt tycker jag då skulden ingår i din sanering och att tvistiga skulder inte ingår.
Du ska såklart kontakta kfm men inte bestrida.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nystartpåriktigt

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Hej.
Ni som ansökt om skuldsanering utan att ha skulder hos kfm.
Hur har det gått för er?
Har ni haft kontakt med kommunens rådgivare eller ansökt själva?
Tacksam för svar


Jag hade inget hos kronofogden, inte ens inkasso. Jag sökte i juli, fick inledande i okt, i dec kom förslaget och fick en treårig betalplan, i mitten av mars var allt klart. Såååå skönt, men redan från att jag sökte började det kännas bättre. När inledande kom så släppte ångesten och nu känns det som att jag fått en nystart till ett nytt liv, så underbart skönt.
Just det, jag sökte helt själv utan skuldrådgivare. Lånen var mest konsumentlån och lån för att lösa lån, osv
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Om man redan lever på existensminimum genom skuldsanering så kan de väl ändå inte starta en löneutmätning också? Jag betalar 10.340 kr i månaden och har kvar 4061 kr. Hur hade dom tänkt att göra en löneutmätning då och dra ännu mer pengar för mig?
Jo tyvärr så kan de det och då klarar man inte sin skuldsanering och blir av med den.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fundering, min sanering klubbades nu 19/5 och jag har tyvärr jämkat för hårt vilket då naturligtvis bidragit med en kvarskatt på ca 15k.
Kommer denna kvarskatt bakas in i saneringen eller måste jag lösa detta på annat sätt ?
Tyvärr så lär den inte ingå då den uppstod efter inledande.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Det låter konstigt tycker jag då skulden ingår i din sanering och att tvistiga skulder inte ingår.
Du ska såklart kontakta kfm men inte bestrida.
Jag mailade in till dom och skrev ner alla målnummer som jag har föreläggande på och sa att dessa ska ingå i min inledande sanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om man redan lever på existensminimum genom skuldsanering så kan de väl ändå inte starta en löneutmätning också? Jag betalar 10.340 kr i månaden och har kvar 4061 kr. Hur hade dom tänkt att göra en löneutmätning då och dra ännu mer pengar för mig?

Jo det går bra att lägga löneutmätning trots skuldsanering, händer lite då och då det
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag hade inget hos kronofogden, inte ens inkasso. Jag sökte i juli, fick inledande i okt, i dec kom förslaget och fick en treårig betalplan, i mitten av mars var allt klart. Såååå skönt, men redan från att jag sökte började det kännas bättre. När inledande kom så släppte ångesten och nu känns det som att jag fått en nystart till ett nytt liv, så underbart skönt.
Just det, jag sökte helt själv utan skuldrådgivare. Lånen var mest konsumentlån och lån för att lösa lån, osv
Va roligt för dig ! Hur stor var skulden?
 

Nystartpåriktigt

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Ok nästan samma som mig då, fick du 3 år för att har barn?
Jobbar du? Arbetslös?

Jag blev själv förvånad över att jag fick 3år, men ja, jag har 2 barn, 18, 13år så det beror nog på det. Jag jobbar heltid, tjänar rätt bra, har en dyr hyra på 12400 (försöker byta lgh), betalar strax över 11000 till skuldsaneringen idag, det höjs till strax över 12000 nästa sommar när min äldsta dotter tar studenten.
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp