• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Kan sambon starta ett litet sparande under skuldsanering? Finns det någon risk att de pengarna utmäts av kfm i min utmätning om de står på sambons sparkonto?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Kan sambon starta ett litet sparande under skuldsanering? Finns det någon risk att de pengarna utmäts av kfm i min utmätning om de står på sambons sparkonto?
Under skuldsanering kan både du och din sambo starta ett sparande. Att kunna spara är positivt i den ekonomiska rehabiliteringen. Under skuldsanering utmäter inte KF något. Du betalar en summa själv 10 månader om året (ej juni el december).
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Fick nyss ett samtal från min handläggare. Hon hade pratat med juristen som tittar på mitt ärende och denne önskade svar på lite frågor om vad ett par av mina lån gått till. Jag svarade så gott jag kunde och hon skulle informera juristen.

Tycker att det är så sjukt jobbigt. Denna väntan alltså. En bank motsatte sig min skuldsanering. De lånen hon undrade om ligger inte hos den. Man känner sig så himla handfallen, då jag inte kan påverka utgången alls. Sen tycker jag att det känns som en upprepning av allt. Vid inledande så berättade jag ju för min handläggare vad pengarna gått till. Inget har ju ändrats.

Aja. Var bara tvungen att skriva av mig. Nu släpper jag oron.

Så skönt att ni och det här forumet finns! :)
 

Elin73

Aktiv medlem
Poäng: 126
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
31
Poäng
126
Hej, en fråga,
vet någon om man får besked när skuldsaneringen vunnit laga kraft? Skickar kf brev hem eller nått sånt? Tacksam om nån kunde ge ett svar. Ha en bra dag allihopa

Ringde kf o frågade. Fick svar att jag kan ringa tingsrätten om ca 1 vecka från idag. För det är tingsrätten som beslutar när skuldsaneringeringen vinner laga kraft!
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Fick nyss ett samtal från min handläggare. Hon hade pratat med juristen som tittar på mitt ärende och denne önskade svar på lite frågor om vad ett par av mina lån gått till. Jag svarade så gott jag kunde och hon skulle informera juristen.

Tycker att det är så sjukt jobbigt. Denna väntan alltså. En bank motsatte sig min skuldsanering. De lånen hon undrade om ligger inte hos den. Man känner sig så himla handfallen, då jag inte kan påverka utgången alls. Sen tycker jag att det känns som en upprepning av allt. Vid inledande så berättade jag ju för min handläggare vad pengarna gått till. Inget har ju ändrats.

Aja. Var bara tvungen att skriva av mig. Nu släpper jag oron.

Så skönt att ni och det här forumet finns! :)
Usch vad jobbigt, jag tror inte ens jag kommer ihåg vad alla lån gått till förutom lösa andra lån o räkningar o annat som mat o saker till barnen
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Usch vad jobbigt, jag tror inte ens jag kommer ihåg vad alla lån gått till förutom lösa andra lån o räkningar o annat som mat o saker till barnen
Det är inte säkert att du får frågor om det. Det är väldigt individuellt vad de frågar och pratar om när de ringer. Jag tror inte jag fick de frågorna, kanske beroende på mitt personliga brev, men som sagt, väldigt individuellt.
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Usch vad jobbigt, jag tror inte ens jag kommer ihåg vad alla lån gått till förutom lösa andra lån o räkningar o annat som mat o saker till barnen

Exakt så är det för mig med. Jag har tagit lån för att lösa andra lån och för att överleva med barnen. Kan liksom inte ge mer information än så..
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Exakt så är det för mig med. Jag har tagit lån för att lösa andra lån och för att överleva med barnen. Kan liksom inte ge mer information än så..
Jag skulle tro att det inte är helt ovanligt att situationen har uppstått så och att det sen blivit lån för att lösa lån. Så var det för mig med inriktning konsumtion.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick också frågor efter inledande vad mina lån gått till dvs när borgenärena anmält vad jag var skyldig dom.
Jag fick redovisa ingående med kontoutdrag osv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp