• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag tror vi pratar om olika saker. Du pratar om utskicket i samband med inledande tror jag. Jag menar efter att man fått beviljad skuldsanering.
Dessutom kan jag ha fel..

:facejoy::facejoy: Tokskrattar åt den sista meningen... bra med självinsikt, men tror likväl att Du har rätt i sak... :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja visst e de underbart att man slipper tampas med dessa ångestframkallande frågor...för egen räkning iallafall... :)
Jo, så är det. Ska vara kvar här på forumet tills jag är färdig med skusan och skall då avsluta med ett inlägg om min resa från början av 2016 fram tills sista inbetalningen är avklarad.
Den kanske kan vara till nytta för någon som sitter som jag gjorde 2016 och framåt..jag hittade ju tråden "Dags att kasta in handduken?" som var min ledstång i början av processen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jo, så är det. Ska vara kvar här på forumet tills jag är färdig med skusan och skall då avsluta med ett inlägg om min resa från början av 2016 fram tills sista inbetalningen är avklarad.
Den kanske kan vara till nytta för någon som sitter som jag gjorde 2016 och framåt..jag hittade ju tråden "Dags att kasta in handduken?" som var min ledstång i början av processen.

Läste oxå @jobaby tråden! Oerhört matnyttig information i hans tråd... :folded::folded::folded:
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Läste oxå @jobaby tråden! Oerhört matnyttig information i hans tråd... :folded::folded::folded:
Jag var ju ca ett halvår efter honom i min process och kunde följa varje steg och få svar på många frågor i tråden...dessutom var det en stark inspiration för att våga släppa taget.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur lång tid skulle ni säga att det dröjer från det att förslaget har skickats ut till borgenärerna tills kfm kan besluta om sanering? Har borgenärerna något speciellt tidsspann att förhålla sig till?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag tror vi pratar om olika saker. Du pratar om utskicket i samband med inledande tror jag. Jag menar efter att man fått beviljad skuldsanering.
Dessutom kan jag ha fel..
Ah ja det gör vi nog :)
Om saneringen blir beviljad, räknas tiden från inledningsdagen eller beslutsdagen, vet du?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ah ja det gör vi nog :)
Om saneringen blir beviljad, räknas tiden från inledningsdagen eller beslutsdagen, vet du?
Tiden för skuldsanering, i mitt fall fem år, räknas från inledande. I ditt fall borde du, med beviljad skusan, betala den sista gången i april 2026.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp