• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Ang laga kraft , mitt beslut togs 7/4 träder det då laga kraft imorgon eller torsdag ? Kan man ringa kf och höra om någon har motsatt sig så här i det allra sista skedet ? Jag e så nervös så jag kissar snart på mig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum
Jag vet inte vad som händer om man inte deklarerar i tid. Det jag vet är att chansa inte med din skuldsanering. Du får behålla inkomsten i juni om du har inledande skuldsanering (jag tolkar ditt ord "preliminär" som inledande). Om du inte blir beviljad pga att du inte skött deklarationen så är nog chansen liten att du blir beviljad senare.
Mitt råd: gör allt du kan för att göra rätt!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum
Det där var inget klokt beslut. Det kan ligga dig i fatet tyvärr.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum
En återbäring på skatten är knappast något du kan hålla gömt från varken kfm eller borgenärerna. Räcker att de tar en upplysning på dig för att se att du fått en större summa tillbaka, då kommer de med största sannolikhet motsätta sig att du får skuldsanering. Har du inledande så är nog det dummaste du kan göra i det läget att försöka fula. Det bästa du kan göra är att deklarera i tid, informera kfm om den preliminära återbäringen och hoppas på det bästa. Kfm kollar nämligen upp preliminära återbäringar om man har inledande vid tiden för deklaration så de har säkert redan koll på att du ska få tillbaka.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ang laga kraft , mitt beslut togs 7/4 träder det då laga kraft imorgon eller torsdag ? Kan man ringa kf och höra om någon har motsatt sig så här i det allra sista skedet ? Jag e så nervös så jag kissar snart på mig

Några dagar efter laga kraftdagen, så man säkert kan säga att inget överklagande komma in.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En återbäring på skatten är knappast något du kan hålla gömt från varken kfm eller borgenärerna. Räcker att de tar en upplysning på dig för att se att du fått en större summa tillbaka, då kommer de med största sannolikhet motsätta sig att du får skuldsanering. Har du inledande så är nog det dummaste du kan göra i det läget att försöka fula. Det bästa du kan göra är att deklarera i tid, informera kfm om den preliminära återbäringen och hoppas på det bästa. Kfm kollar nämligen upp preliminära återbäringar om man har inledande vid tiden för deklaration så de har säkert redan koll på att du ska få tillbaka.

Återbäringsbelopp syns inte på någon upplysning
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum

Vad är preliminärt beviljad? Antingen inledande eller inte, eller beviljad eller inte.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Vad händer om man inte deklarerar vid sista datum? Är preliminärt beviljad sanering, har en summa pengar jag väntar på med återbäringen och vill helst behålla den så jag har för sämre tider liksom.

Tar de återbäringen om jag deklarerar innan jag fått sanering? Eller får jag behålla det även om jag är PRELIMINÄRT beviljad ? Väntar svar när som helst nu men vette fan om det kommer innan sista deklarationsdatum
Deklarera ska du ju göra oavsett förr eller senare, förutom förseningsavgiften är det väl bara väldigt onödigt att riskera något? Gör det bara och slipp huvudvärken, räkna inte med pengarna och får du det, så se det som en bonus. Borde vara småpengar i jämförelse med skulderna du ”slipper” betala i en ev sanering även om jag fattar att extrapengar känns lockande.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp