• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag fick avslag. Hon jag pratade med verkade väldigt ung och ny. Så vet ej om det påverkade. Så vet inte vad som är smartast om man ska överklaga eller bara ansöka på nytt igen. Man kan väll ansöka hur många gånger som helst?
Ja du kan ansöka hur många som helst men kolla vad de påpekar och ändra på det, så ser kronofogden att du agerar och får beviljad snabbare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
I kommunen där jag jobbar så det enda chefen godkänner innan hon skickar till löne är om jag tex tagit upp extratid i vårt schemaprogram. Hon ser inget om hur min löneutb kommer se ut.

Jag är då hundra säker hur det var för min del. Min chef godkänner inga löneutbetalningar men däremot godkänner hon ev extratid jag lagt in i det schemaprogram vi har. Där finns inga siffor med. Bara arbetat tid. Förstår att det på en liten arbetsplats kan vara annorlunda.
Vad har ni för lönesystem?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Så är det inte alltid då chefen kan på vissa arbetsplatser attestera lönerna.
Kan tänka mej iaf att det handlar om mindre arbetsplatser. Har svårt att se att en ensam chef sitter o attesterar flera hundra löner.
Så är det iaf inte i min kommun. Lönerna sköts av löneadministrationen. Det enda min chef gör är att godkänna övertid o semestrar som vi som arbetstagare lagt in vårt löne/schemasystem.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kan tänka mej iaf att det handlar om mindre arbetsplatser. Har svårt att se att en ensam chef sitter o attesterar flera hundra löner.
Så är det iaf inte i min kommun. Lönerna sköts av löneadministrationen. Det enda min chef gör är att godkänna övertid o semestrar som vi som arbetstagare lagt in vårt löne/schemasystem.
Absolut så är det.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Kan tänka mej iaf att det handlar om mindre arbetsplatser. Har svårt att se att en ensam chef sitter o attesterar flera hundra löner.
Så är det iaf inte i min kommun. Lönerna sköts av löneadministrationen. Det enda min chef gör är att godkänna övertid o semestrar som vi som arbetstagare lagt in vårt löne/schemasystem.
Samma för mig.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vissa på forumet:
"-Jag fick avslag... Jag ansöker direkt igen istället för att ändra på det jag fick avslag för och ansöka om några månader eller ett år"

Också vissa på forumet:
"-Jag fattar inte hur jä**a lång tid det tar för KFM att gå igenom ansökningar! Under all kritik!!"
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Beror på belastning men mellan 2-3 månader brukar det ta, lycka till
Nu hoppas jag att du missförstår mig... :) Jag vet om att det är ett par månaders väntetid men när dem väl börjat handlägga det så är det väll inte 2-3 månader? Står på väntetider sidan hos kronofogden:
"Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna - 4 månader"

Har nu väntat 3.5 månad och dem började handlägga den under den här veckan. Då kan det ju inte vara 2-3 månader till? Håller tummarna för att jag har rätt och inte du... för min ekonomis skull :)
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Nu hoppas jag att du missförstår mig... :) Jag vet om att det är ett par månaders väntetid men när dem väl börjat handlägga det så är det väll inte 2-3 månader? Står på väntetider sidan hos kronofogden:
"Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna - 4 månader"

Har nu väntat 3.5 månad och dem började handlägga den under den här veckan. Då kan det ju inte vara 2-3 månader till? Håller tummarna för att jag har rätt och inte du... för min ekonomis skull :)
Min omprövning tog ca 4 veckor från det att jag blev uppringd tills jag fick beslut.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Kan tänka mej iaf att det handlar om mindre arbetsplatser. Har svårt att se att en ensam chef sitter o attesterar flera hundra löner.
Så är det iaf inte i min kommun. Lönerna sköts av löneadministrationen. Det enda min chef gör är att godkänna övertid o semestrar som vi som arbetstagare lagt in vårt löne.
Inte så vanligt att en ensam chef är chef till flera hundra personer heller.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag är anställd på ett av Sveriges största företag och min chef ser inte min lönespecifikation utan det gör bara löneavdelningen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp