• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Kommuner har olika löne- och personalsystem.
Vi har inte det du nämner.
Vi har bytt i omgångar. Haft olika system. Hos oss gäller Personic. Innan va det "Besched" o före det...minns jag inte. Byts när administrationen får för lite göra..känns det som :D:facejoy:
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Kanske inte min chef el löneadm på plats inte heller ser allt.
Vi har ett lönekontor huvudansvariga eg.
Chefen har ett 40 tal anställda.
Då är det till lönekontoret ev beslut om utmätning kommer att skickas då de sköter lönerna. Har själv haft utmätning en gång i tiden. Det var lönekontoret/administration som skötte detta.
Min chef har ca 50 anställda under sej. Hon har som sagt inget med själva utbetalningarna att göra. Godkänner bara ev extratid, sem el frånvaro som lagts i i schemaprogrammet.
 

Grannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 September 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Såg att det vid utskrift av ansökan till skusan finns med där man kan skriva om varför man är skuldsatt men ansöker man digitalt så finns det inte med:
Ni som anökt digitalt har ni mailat in ett personligt brev eller är det onödigt?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Såg att det vid utskrift av ansökan till skusan finns med där man kan skriva om varför man är skuldsatt men ansöker man digitalt så finns det inte med:
Ni som anökt digitalt har ni mailat in ett personligt brev eller är det onödigt?
Du kan skicka det via mejl.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Spelar det "personliga brevet" någon egentlig roll i slutändan?
Jag med många andra bifogade inte ett ord utan tog allt muntligt vid som samtalen man hade med handläggaren (i mitt fall 2 långa samtal).
Menar inte att det kan skada heller men många tycks lägga en väldig tid och energi för att det skall låta "rätt"...
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Spelar det "personliga brevet" någon egentlig roll i slutändan?
Jag med många andra bifogade inte ett ord utan tog allt muntligt vid som samtalen man hade med handläggaren (i mitt fall 2 långa samtal).
Menar inte att det kan skada heller men många tycks lägga en väldig tid och energi för att det skall låta "rätt"...
Jag tror som dig att det inte kan skada men om man ändå har dialog/samtal med KFM så får man förhoppningsvis fram den informationen ändå.
Dock finns det ju de som uttrycker sig lättare i skrift och då kan det nog vara bra kanske.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp