• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Spelar det "personliga brevet" någon egentlig roll i slutändan?
Jag med många andra bifogade inte ett ord utan tog allt muntligt vid som samtalen man hade med handläggaren (i mitt fall 2 långa samtal).
Menar inte att det kan skada heller men många tycks lägga en väldig tid och energi för att det skall låta "rätt"...
Jag skrev personligt brev då jag innan inskickande kunde korrekturläsa och lägga till eller ta bort stycken. När kfm sedan ringde mig så var frågorna isolerade till det jag redan skrivit om i det personliga brevet men de ville ha lite mer ingående info, i och med att jag skrivit det personliga brevet behövde jag inte ta allt från scratch utan jag fick uppföljningsfrågor istället.
Det tyckte åtminstone jag var väldigt skönt.

Men vi alla är olika, det som fungerade bra för mig kanske fungerar sämre för någon annan :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Såg att det vid utskrift av ansökan till skusan finns med där man kan skriva om varför man är skuldsatt men ansöker man digitalt så finns det inte med:
Ni som anökt digitalt har ni mailat in ett personligt brev eller är det onödigt?
När jag gjorde ansökan i nov-16 så fanns det möjlighet bifoga personligt brev direkt. Har förstått att det inte ser riktigt lika ut idag. Jag skrev ett personligt brev, försökte hålla det kort men ändå att det viktigaste som jag ville ha fram kom med kring hur allt till slut lett till detta. Så det blev ungef en A4:a. Maken gjorde samma.
Jag tycker ju oxå att jag har lättare uttrycka mej i skrift just kring såna här saker.
Då när han ringde fr Skusan så utgick han delvis fr brevet o bara kollade om nått ändrats på den ekonomiska sida.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Spelar det "personliga brevet" någon egentlig roll i slutändan?
Jag med många andra bifogade inte ett ord utan tog allt muntligt vid som samtalen man hade med handläggaren (i mitt fall 2 långa samtal).
Menar inte att det kan skada heller men många tycks lägga en väldig tid och energi för att det skall låta "rätt"...
När jag gjorde ansökan i nov-16 så fanns det möjlighet bifoga personligt brev direkt. Har förstått att det inte ser riktigt lika ut idag. Jag skrev ett personligt brev, försökte hålla det kort men ändå att det viktigaste som jag ville ha fram kom med kring hur allt till slut lett till detta. Så det blev ungef en A4:a. Maken gjorde samma.
Så då han ringde fr Skusan så utgick han delvis fr brevet o bara kollade om nått ändrats på den ekonomiska sida. Tror det förfarandet ändrats lite. Åtminstone är det den känslan jag får när jag läst här på forumet.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Eftersom dom plockat bort funktionen när man söker på nätet känns det som att det inte är nåt nödvändigt.
 

Grannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 September 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Tack alla för svaren.
Jag skrev ett Word-dokument där jag beskrev min långa skuldsatthet och varför jag anser situationen uppkommit som jag mailade in så nu är det bara o vänta :folded:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack alla för svaren.
Jag skrev ett Word-dokument där jag beskrev min långa skuldsatthet och varför jag anser situationen uppkommit som jag mailade in så nu är det bara o vänta :folded:
Det känns ändå bättre då de tittar på ansökan innan de kontaktar en, att ens historia framkommer.
 

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Jag skrev inget brev och blev beviljad skuldsanering.
Jag har läst i nyheterna att det är bra att ha en buffert på 50000 kr pga elpriserna men vem har det som har skuldsanering
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Jag skrev inget brev och blev beviljad skuldsanering.
Jag har läst i nyheterna att det är bra att ha en buffert på 50000 kr pga elpriserna men vem har det som har skuldsanering
Inte så många, men det är inte så väldigt stor andel med skuldsanering som bor i eluppvärmda villor heller
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp