• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Precis som tidigare skrivit så anser de att man inte gjort allt man kan för att bli av med skulderna, månadskostnaden bör ha lagts på skulder och inte en bil. Den som står på bilen av er får troligtvis avslag. Jag hade kommit överens med min mor om att hon skulle betala resterande månadskostnader vid min första ansökan och angav detta, alltså att bilen inte skulle kosta mig något, men fick avslag ändå. Så jag tror inte att det funkar att ”hyra ut” den heller.
Det det är en sanning med modifikation och hanteras/bedöms olika från en handläggare till en annan.
Jag fick godkänd skuldsanering med privatleasad bil. Var dock en av de billigare leasingbilarna och jag meddelade Skusan att bilen inte direkt belastade min privatekonomi då milersättningen för körda mil i tjänsten betalade månadsavgiften för bilen. Så är det oxå, men inget jag likväl behövde bevisa med t.ex inskickade lönespecifikationer eller liknande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Det det är en sanning med modifikation och hanteras/bedöms olika från en handläggare till en annan.
Jag fick godkänd skuldsanering med privatleasad bil. Var dock en av de billigare leasingbilarna och jag meddelade Skusan att bilen inte direkt belastade min privatekonomi då milersättningen för körda mil i tjänsten betalade månadsavgiften för bilen. Så är det oxå, men inget jag likväl behövde bevisa med t.ex inskickade lönespecifikationer eller liknande.
Du är nog en av ytterst få som fått igenom en sanering med leasingbil då det faktiskt är en anledning till avslag. Din handläggare måste ha frångått rutin.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Du är nog en av ytterst få som fått igenom en sanering med leasingbil då det faktiskt är en anledning till avslag. Din handläggare måste ha frångått rutin.
Varför är leasingbil anledning till avslag?
Om man måste ha en bil för att kunna ta sig till jobbet och inte har några pengar att köpa en kontant så är det ju leasing eller lån som gäller och med leasing så är man ju garanterad att inga oväntade utgifter kommer så det borde ju vara att föredra mot lån.
Förutsatt då att man inte leasar en lyxbil såklart.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Varför är leasingbil anledning till avslag?
Om man måste ha en bil för att kunna ta sig till jobbet och inte har några pengar att köpa en kontant så är det ju leasing eller lån som gäller och med leasing så är man ju garanterad att inga oväntade utgifter kommer så det borde ju vara att föredra mot lån.
Förutsatt då att man inte leasar en lyxbil såklart.
Jag fick ju avslag av just den anledningen? Billigaste bilen som gick att leasa. Det stod specifikt att det var avslag pga det. Trots att jag måste ha den till jobbet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Du är nog en av ytterst få som fått igenom en sanering med leasingbil då det faktiskt är en anledning till avslag. Din handläggare måste ha frångått rutin.
Som jag även skrev så i min ansökan så angav jag att bilen INTE belastade min privatekonomi då mil körda i tjänsten betalade månadsavgiften för bilen. Detta diskuterade vi även under mitt inledande och jag vet att min handläggare berättade att Skusan hade diskuterat detta vid något internt möte & mot bakgrund av vad jag angett, så ansågs min situation vara ok.
Leasingbilen togs även upp i brevet som utgick till samtliga av mina borgenärer. Ingen opponerade sig.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Som jag även skrev så i min ansökan så angav jag att bilen INTE belastade min privatekonomi då mil körda i tjänsten betalade månadsavgiften för bilen. Detta diskuterade vi även under mitt inledande och jag vet att min handläggare berättade att Skusan hade diskuterat detta vid något internt möte & mot bakgrund av vad jag angett, så ansågs min situation vara ok.
Leasingbilen togs även upp i brevet som utgick till samtliga av mina borgenärer. Ingen opponerade sig.
Som jag skrev, du är troligtvis en av ytterst få som fått igenom en leasingbil i en skuldsanering.
 

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
hej igen Tydligen betalar man för värme och vatten i den nya lägenheten jag ska flytta in i om en vecka, något man kan ha med i beräkningarna :)? eller ska man betala det med pengarna man får behålla?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp