• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Ok. I mitt fall var det en av långivarna som ifrågasatte /motsatte sig min skusan av den anledningen...att jag inte kontaktat dom (vilket jag kunde visa att jag gjort).
Grattis till inledande.
Tack :) Får se om det har någon betydelse, har inte hört något än.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hittar inte svar på min fråga , kanske sökt för dåligt jaja. Har haft skuldsanering i 2år. Kan jag köpa en bil värde enligt enligt fordonsuppgifter 27000-30000 kr det är ju såklart en grov uppskattning men bilen är 15 år gammal och förmodligen värd mindre i verkligheten. Men vem avgör det?
Kommer dom att ta den trots att jag sköter mina inbetalningar? Har inte sånt behov som att ta sig till och från jobbet. Det är för familjens välmående och för att hjälpa barnen att övningsköra. Har varit helt utan bil i snart 10 år.
Hur mycket får en bil vara värd och vem avgör vad den är värd?
hjälp!!
Du är fri att göra vad du vill under din skuldsanering. Vill du köpa en bil för sparade pengar så är det din fulla rätt.
Det som inte är okej är en bestående löneökning på mer än 4000 kr per månad då ska du ompröva och även om du får en stor summa pengar av någon anledning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad händer om man ringer och frågar handläggaren på KFM? Eller är det dumt för då kommer dom å kolla upp mig!

Det händer ingenting, och dom kan ändå inte ge något besked/beslut som du kan använda dig av.
 

Krissy

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Åh! Det gick över förväntan! Min handläggare var öppen, mjuk och förstående men ändå saklig och professionell! Hon meddelade att hon kommer räkna ut vad jag ska betala och att första betalning ska göras i slutet av september. Hon godtog de extra utgifter jag har för synnedsättning och inkluderar ca 1000 för buffert. Jag grät en skvätt efter samtalet av ren lättnad.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Åh! Det gick över förväntan! Min handläggare var öppen, mjuk och förstående men ändå saklig och professionell! Hon meddelade att hon kommer räkna ut vad jag ska betala och att första betalning ska göras i slutet av september. Hon godtog de extra utgifter jag har för synnedsättning och inkluderar ca 1000 för buffert. Jag grät en skvätt efter samtalet av ren lättnad.
Ja men grattis! Sa hon redan under första samtalet att du blev beviljad inledande?
 

Krissy

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ja men grattis! Sa hon redan under första samtalet att du blev beviljad inledande?
Stort tack! Hon sa inte rakt ut att inledande är aktuellt. Men min tolkning av hela samtalet är att hon ställer sig positiv till min ansökan, situation och inställning. Jag har till och med valt att flytta ifrån min man för att lära om och göra rätt och stå på mina egna ekonomiska ben liksom. Och har varit skuldsatt i nästan 20 år. Men jag ropar inte hej än!
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Stort tack! Hon sa inte rakt ut att inledande är aktuellt. Men min tolkning av hela samtalet är att hon ställer sig positiv till min ansökan, situation och inställning. Jag har till och med valt att flytta ifrån min man för att lära om och göra rätt och stå på mina egna ekonomiska ben liksom. Och har varit skuldsatt i nästan 20 år. Men jag ropar inte hej än!
Ok,
Men har du sett ditt namn på Poit? Så du fått inledande.
 

vera79

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du är fri att göra vad du vill under din skuldsanering. Vill du köpa en bil för sparade pengar så är det din fulla rätt.
Det som inte är okej är en bestående löneökning på mer än 4000 kr per månad då ska du ompröva och även om du får en stor summa pengar av någon anledning.
Vad räknas som en stor summa pengar, nån som vet?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp