• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hade mitt första samtal idag, en jättetrevlig handläggare men verkligen "plain". Gick inte att avläsa någonting vad det lutade åt som hon tyckte utan hon sa bara att ett beslut kommer oavsett och de hoppas på nästa vecka. Usch vad jobbigt det var när det är så ovisst. Hon sa bara att hon förstod min sits, vad som hade hänt och att det var bra att det vänt idag. Blä :( Det hade varit skönare om man fått någon hint
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Men hur lång tid tar det normalt från inledande till man får ett papper med betalningsförslag? Det har gått över 3 månader nu, är det normalt eller har det blivit fel?
Jag tror jag fick förslag ca 1,5 månad efter att jag fått inledande och då reagera jag på att det var snabbt och fick reda på att det ibland går snabbare än vanligt. Så osäker vad som är standard.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Hade mitt första samtal idag, en jättetrevlig handläggare men verkligen "plain". Gick inte att avläsa någonting vad det lutade åt som hon tyckte utan hon sa bara att ett beslut kommer oavsett och de hoppas på nästa vecka. Usch vad jobbigt det var när det är så ovisst. Hon sa bara att hon förstod min sits, vad som hade hänt och att det var bra att det vänt idag. Blä :( Det hade varit skönare om man fått någon hint
Jag fick inte heller veta något över telefon efter mitt första samtal. Fick en hel del frågor att svara på och efteråt så sades det typ i stil med ”vi kommer att höra av oss inom kort” dagen efter stod det inledande i POIT.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Alltså jag är orolig nu.
Jag fick inledande i början av maj och har inte hört ett pip från mitt handläggare sedan dess. Inget förslag på betalplan mer än att jag ska betala 7500 i månaden men som jag förstått det ska man få en betalplan att godkänna o har inte hört något sedan börjar av maj???

har min handläggare dött eller glömt bort mig?
Och ja, efter inledande är nästa steg ett förslag på skuldsanering som du ska godkänna. Sen skickas det ut till borgenärer som ska få ca 3 veckor på sig att godkänna eller opponera sig mot förslaget, om jag förstått rätt.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Måste man ha borgenär för att kunna ansöka om skuldsaneringen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp