• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Nä det är ju det att den inte alls behövs för att ta mig till o från jobbet. Bara för familjens välmående
Tycker det känns märkligt att inte kunna köpa vad man vill för sparade pengar som man fått ihop under skuldsaneringen? Hur är det då att ha motsvarande summa på tex ett ISK-konto, 30tkr sparar man ju ihop hyfsat ”lätt” om man har bra inkomst de betalfria månaderna plus ev buffert.
 

vera79

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja jag fattar. Hur stor är risken är att borgenärerna kommer att kolla upp det och motsätta sig det?
Kan man ringa KFM och be dom om lov att få ha en bil eller gör jag bara saken värre då eftersom dom inte kollar upp nått om ingen ber om det.
 

vera79

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tycker det känns märkligt att inte kunna köpa vad man vill för sparade pengar som man fått ihop under skuldsaneringen? Hur är det då att ha motsvarande summa på tex ett ISK-konto, 30tkr sparar man ju ihop hyfsat ”lätt” om man har bra inkomst de betalfria månaderna plus ev buffert.
Ja det kan man ju tycka. Vet bara att allt inte alltid fungerar som man tycker att det ska göra. Är bara orolig att det ska bli fel och så får man lida igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja jag fattar. Hur stor är risken är att borgenärerna kommer att kolla upp det och motsätta sig det?
Kan man ringa KFM och be dom om lov att få ha en bil eller gör jag bara saken värre då eftersom dom inte kollar upp nått om ingen ber om det.
Har ingen aning om hur vanligt det är.
Nej det går inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp