• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
989
Poäng
787
Kanske ingår annat med i ett sådant kort, såsom tvättmedel, hygiengrejer och lite ditt och datt så behöver ju inte vara dåligt alls!
Mjo det är allt möjligt jag kan behöva på en månad på Ica (handlar mer eller mindre exklusivt där) så visst är kanske 2000-2500 om man skulle bryta ner det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Har just gjort samma sak, fick för drygt en vecka sedan hem ett brev från KFM att de tagit emot min ansökan.
Hatar brevlådan just nu men går in i en slags autopilot när kraven och delgivningskvittona öppnas och signeras, har en svart pärm jag sätter in allt i under respektive skuld, dvs fakturor jag inte längre betalar.

Fick idag både delgivning och ett krav från ett företag där det stod ”Betalningspåminnelse - Detta fixar du! - Betala 125 000:- omgående”
Viss tragikomik i det. Med det sagt, du är inte ensam!

Ja jag hoppas det känns bättre när det är gjort. 125000, helt sjukt - det har man ju i bakfickan ^^. Så glad att jag hittade hit, känns så skönt att kunna ventilera med andra i samma sits. Håller tummarna att det går bra för dig
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Var samma här. Så förstår hur ni har det. Men det kommer bli bättre!
När påminnelserna börjar komma i början så känner man sig liten, men det går över litegrann konstigt nog. Nu har jag insett att jag inte klarar av detta längre, så att släppa var det bästa i alla fall.

Har inte skuldsanering. Fick avslag första gången för cirka 1 år sedan. Men för att göra en lång historia kort så var det pga mitt spelmissbruk som jag inte hanterade tillräckligt bra och överlag
var jag inte "mogen" för att få det. Dum som jag var så trodde jag att jag kunde skicka in en ansökan och sen var det klart utan att knappt göra någonting själv..

Nu så har jag tagit tag i spelandet och allting annat, så nu känns det som jag är mer förberedd.
Kommer skicka in min ansökan igen den 9 Mars.

Jag håller verkligen tummarna för er att det går vägen! <3

Tack snälla och detsamma, hoppas att det går bra denna gången :folded:<3
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
OJ! Duktigt! Kul att läsa! :)
Jag själv älskar att trixa och ha det med just mat. Bra näringsrik mat men så billigt som möjligt.

Har du någon billig favoriträtt att dela med dig av?

Nu vet jag inte om det finns, och är lat just nu så orkar inte kika runt. :facejoy: Men en tråd där folk kan skriva ner sina bästa spartips, tex matlagning med bra recept hade ju varit något. :)


Har för mig att det ska finnas en liknande tråd om just det men är inte hundra säker efter år av genomgångar i alla spretande trådar här. Starta en! ;)

Jag vet inte om jag har något bra recept direkt. Jag tänker mer som så att om dom har billig kyckling, (hur många rätter kan man göra av det) typ kycklingryta, kycklingpasta, kycklingsallad osv. Så tänker jag nog med dom flesta ingredienserna och handlar efter vad som är billigt just nu, jag bunkrar billiga varor även om det innebär en högre kostnad en månad så vet jag ju att jag sparar in pengar för kommande månader. Försöker hela tiden ligga steget före.

Pasta är min favoriträtt, går att variera i oändliga former och krävs oftast inte många ingredienser för att det ska smaka gott.

Men linssoppa är faktiskt en favorit, googla på portionen under tian eller låna på bibblan. Där finns mycket mat till en billig peng. Jag äter inte så mycket vegetariskt men det är bra att dryga ut matkostnaden med.

Sen är jag ju mestadels ensamstående även om jag är särbo så det är ju helt klart lättare att leva snålt och planera smart om man gör det för en person.
 

NäraMållinjen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Japp, det tog 9-10 veckor från inledande start till besked.
Magsårsframkallande nervös väntan!
Inledande fick jag i början av november 2020, så strax över 100 dagar totalt sedan
Eller 15 veckor om man hellre vill räkna så.

Ja magsår känns det onekligen som att det är på gång
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Idag fick jag hem min betalningsplan för godkännande av mig, innan den ska sändas ut.
Känns pirrigt, men tänker ännu att glaset är halvtomt, istället för halvfullt.
(läs: aningen negativa tankar för att förbereda själen på ett nej) ;)

Men när jag läser igenom den så ser jag att en låneinstans har inte rapporterat in min skuld. (4528 kr)
Betalade enligt betalningsplan till dem 27 november sista gången.
Början av 3 december fick jag inledande skuldsanering.

Kan det bli något strul där? :'(

Sen också....

Jag stressade och avslutade alla mina autogiron på banken, då min handläggare sa att det är viktigt att jag inte gynnar någon nu.
Så då hade jag misstag tagit bort mitt gym-abonnemang. Fick hem i början av december en räkning på 277 kr som jag betalade. Då jag inte alls skulle säga upp mitt abonnemang. (Kan varit tidigare också, för tog bort massa gamla autogiron som bara stod makulerat på.)
Då jag är sjuk, så är jag just nu bara en bra sponsor, betalar varje månad med än aldrig där.:D Nu har jag ett grymmare avtal, 27 kr per månad. Så jag vill ju ha kvar mitt medlemskap. Och det har jag. Då jag betalade den räkningen direkt. Dock gjorde jag det den 7 december.

Nu står denna (BETALDA) räkning med över mina gäldenärer, trots att jag fixat med gymmet och återbetalat.
Jag fick inte en enda påminnelse, betalningen kom från Collectia AB, direkt.

Det var i november jag betalade alla mina räkningar " de sista" jag klarade av den månaden, och sedan bestämt mig att börja släppa allt.
Hade varken ett inkassokrav, eller något hos kronofogden när jag valde släppa.

Trodde inte i min själ att jag skulle få inledande så snabbt.

Jag hade tänkt vänta ut utmätning, men visste ansökan var lång för skuldsanering, så fick råd att söka på en gång.

Sitter jag i en räxsax nu?
Har jag gynnat någon genom att betalat futtiga 277 kr och 266 kr!?:'(

(förlåt kanske snurrig text, varit vaken nästan 22 timmar. Men har verkligen INGEN att bolla mina tankar med. :rolleyes:)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Idag fick jag hem min betalningsplan för godkännande av mig, innan den ska sändas ut.
Känns pirrigt, men tänker ännu att glaset är halvtomt, istället för halvfullt.
(läs: aningen negativa tankar för att förbereda själen på ett nej) ;)

Men när jag läser igenom den så ser jag att en låneinstans har inte rapporterat in min skuld. (4528 kr)
Betalade enligt betalningsplan till dem 27 november sista gången.
Början av 3 december fick jag inledande skuldsanering.

Kan det bli något strul där? :'(

Sen också....

Jag stressade och avslutade alla mina autogiron på banken, då min handläggare sa att det är viktigt att jag inte gynnar någon nu.
Så då hade jag misstag tagit bort mitt gym-abonnemang. Fick hem i början av december en räkning på 277 kr som jag betalade. Då jag inte alls skulle säga upp mitt abonnemang. (Kan varit tidigare också, för tog bort massa gamla autogiron som bara stod makulerat på.)
Då jag är sjuk, så är jag just nu bara en bra sponsor, betalar varje månad med än aldrig där.:D Nu har jag ett grymmare avtal, 27 kr per månad. Så jag vill ju ha kvar mitt medlemskap. Och det har jag. Då jag betalade den räkningen direkt. Dock gjorde jag det den 7 december.

Nu står denna (BETALDA) räkning med över mina gäldenärer, trots att jag fixat med gymmet och återbetalat.
Jag fick inte en enda påminnelse, betalningen kom från Collectia AB, direkt.

Det var i november jag betalade alla mina räkningar " de sista" jag klarade av den månaden, och sedan bestämt mig att börja släppa allt.
Hade varken ett inkassokrav, eller något hos kronofogden när jag valde släppa.

Trodde inte i min själ att jag skulle få inledande så snabbt.

Jag hade tänkt vänta ut utmätning, men visste ansökan var lång för skuldsanering, så fick råd att söka på en gång.

Sitter jag i en räxsax nu?
Har jag gynnat någon genom att betalat futtiga 277 kr och 266 kr!?:'(

(förlåt kanske snurrig text, varit vaken nästan 22 timmar. Men har verkligen INGEN att bolla mina tankar med. :rolleyes:)
Jag tror inte att du behöver bekymra dig över de två småsummorna du betalt. Jag vet mycket väl vilka känslor man har inför att man förhoppningsvis får sin skuldsanering godkänd. Många konstiga tankar snurrar men jag tror som sagt att du kan bortse från att du gynnat någon med dessa inbetalningar. Dessutom är ju gymmet inget lån eller kredit.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Fick besöka veterinären akut i lördags då min katt sprang på lådan typ 20ggr på förmiddagen. Frågade vad hela härligheten skulle kosta men det hade han inte räknat ut, han upplyste mig dock om deras jour tillägg.

Evigt tacksam att jag lyckats spara så mycket pengar att jag kan klara av en sån här situation och även glad över min kattförsäkring.

Har inte fått fakturan än men förväntar mig det värsta. Jag älskar dock känslan av absolut kontroll. :faceheart:
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Hej!
Är det någon här inne som fått ett avslag under sitt inledande beslut och sedan överklagat detta och haft tingsrätten på sin sida?
Det är nämligen min verklighet nu, fått avslag under mitt inledande beslut jag fick i början på december ifjol. För ca 2 veckor sedan fick jag avslaget.. Har överklagat ärendet och inväntar tingsrättens beslut

Beklagar avslaget, hoppas att du vinner din överklagan.
Får man fråga varför det blev avslag och varför det tog så lång tid att få det efter inledande?
Jag har själv inledande just nu och det är ju en nervös väntan på beslut. Förbereder mig på det värsta..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp