• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Fick besöka veterinären akut i lördags då min katt sprang på lådan typ 20ggr på förmiddagen. Frågade vad hela härligheten skulle kosta men det hade han inte räknat ut, han upplyste mig dock om deras jour tillägg.

Evigt tacksam att jag lyckats spara så mycket pengar att jag kan klara av en sån här situation och även glad över min kattförsäkring.

Har inte fått fakturan än men förväntar mig det värsta. Jag älskar dock känslan av absolut kontroll. :faceheart:

Hoppas katten mår bra idag. Mina små har haft struliga magar en del också. Framförallt minstingen som precis opererats för navelbråck och steriliserats när jag hämtat henne från katthemmet.
Firstvet appen var räddaren i nöden i det läget eftersom att det ingår i försäkringen och man inte behöver betala extra utöver medicin då. Men ja jag antagar att du har koll på den med:)
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej hopp ! Pratade med min handläggare och alla har svarat på betalplanen och ingen har mottsagt den , vad händer nu ?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Vid en ev ansökan, ser KF alla ens bankkonton i olila banker? Om lönen går in på Swedbank, behöver man redovisa aktiviter på ens SEB konto?
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
326
Poäng
477
Ni som fått årsbesked om ränteavdrag till Skatteverket under skuldsanering, var har ni fått dessa? Jag har inget i Kivra. Är mest nyfiken, förstår att det är en ren bonus att få tillbaka några slantar på skatten den vägen. Gick ur svenska kyrkan förrförra året, det lär väl synas åtminstone.

Fö kämpar jag på, sista betalningen i juli nästa år. För min del har den här Corona-pandemin lättat min ångest över att inte kunna hitta på så mycket pga brist på pengar, eftersom alla andra sitter i samma båt. Både jag och min sambo har ”säkra” jobb, så har full förståelse för er som det tuffare ekonomiskt nu. Menar mest att de flesta har lärt sig uppskatta hemester och enkla nöjenas , sådant som vi fattiglappar levt med länge.
 

Guldjägarn

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Beklagar avslaget, hoppas att du vinner din överklagan.
Får man fråga varför det blev avslag och varför det tog så lång tid att få det efter inledande?
Jag har själv inledande just nu och det är ju en nervös väntan på beslut. Förbereder mig på det värsta..

Det var två orsaker enligt dem, lånade pengar för aktier och för färska lån. Jag fick inledande beslut p.g.a att jag varit spelberoende om pengar.. Men dem verkar ha fastnat på akitebiten nu.
Fick brev igår från tingsrätten om att de ville ha kompletterande uppgifter med kontoutdrag för att styrka mitt spelberoende. Samt en redogörelse om aktiehandeln för att få mer "på fötterna" om deras beslut i tingsrätten.
Så jag har väl goda förhoppningar, men ropar inte hej ännu! Det är långt ifrån klart känner ja
 

Starpainter

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Oktober 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Det var två orsaker enligt dem, lånade pengar för aktier och för färska lån. Jag fick inledande beslut p.g.a att jag varit spelberoende om pengar.. Men dem verkar ha fastnat på akitebiten nu.
Fick brev igår från tingsrätten om att de ville ha kompletterande uppgifter med kontoutdrag för att styrka mitt spelberoende. Samt en redogörelse om aktiehandeln för att få mer "på fötterna" om deras beslut i tingsrätten.
Så jag har väl goda förhoppningar, men ropar inte hej ännu! Det är långt ifrån klart känner ja

Oj. Jag är i exakt samma sits. Väntar på slutgiltiga beskedet och har precis samma bakgrund som dig. Spel som överlappade i "aktiehandel" dock är det inte strukturerad handel när man samtidigt lider av spelberoende. Det finns många bra artiklar om just aktiehandel som spelberoende. Är detta något du har tittat på att ta med i din överklagan?. Tog du själv upp att skulderna var pga aktiehandel eller var det borgenärerna som såg detta?. Hoppas det går bra för dig iallafall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp