• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Det var två orsaker enligt dem, lånade pengar för aktier och för färska lån. Jag fick inledande beslut p.g.a att jag varit spelberoende om pengar.. Men dem verkar ha fastnat på akitebiten nu.
Fick brev igår från tingsrätten om att de ville ha kompletterande uppgifter med kontoutdrag för att styrka mitt spelberoende. Samt en redogörelse om aktiehandeln för att få mer "på fötterna" om deras beslut i tingsrätten.
Så jag har väl goda förhoppningar, men ropar inte hej ännu! Det är långt ifrån klart känner ja

Ah okej tack för svar, då förstår jag.
Håller tummar och tår för att det ska gå vägen i tingsrätten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Ansökte om skuldsanering i början på november. 14 februari så ringde min handläggare med kompletterande frågor. Hon skulle sätta igång processen och se om jag uppfyller kraven för skuldsanering. Har skulder på närmare en miljon kronor. Jag är lite nyfiken över hur mycket man betalar per månad mellan tummen och pekfingret. Någon som kan ge en fingervisning.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ansökte om skuldsanering i början på november. 14 februari så ringde min handläggare med kompletterande frågor. Hon skulle sätta igång processen och se om jag uppfyller kraven för skuldsanering. Har skulder på närmare en miljon kronor. Jag är lite nyfiken över hur mycket man betalar per månad mellan tummen och pekfingret. Någon som kan ge en fingervisning.
Det beror ju på hur mycket du tjänar (eller egentligen hur mycket hushållet tjänar) och hur många ni är i hushållet samt vilka boendekostnader mm ni har.
Jag betalar ca 18500 kr i månaden, men det säger ju inget om hur mycket du kommer att få betala. Gör en beräkning på kfm.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ansökte om skuldsanering i början på november. 14 februari så ringde min handläggare med kompletterande frågor. Hon skulle sätta igång processen och se om jag uppfyller kraven för skuldsanering. Har skulder på närmare en miljon kronor. Jag är lite nyfiken över hur mycket man betalar per månad mellan tummen och pekfingret. Någon som kan ge en fingervisning.

Här får du en länk..
https://www1.kronofogden.se/wfmp1/fbbb-web/html/index.html
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Nu är det snart dags för deklaration. Jag har inte fått mitt beslut att vinna laga kraft ännu därför har jag tänkt vänta med att godkänna deklarationen tills det är klart.
Min fråga blir då, om mitt beslut vinner laga kraft i mars och jag godkänner deklarationen någon dag senare, går ändå pengarna in i saneringspotten? Alltså, får kfm nys om min eventuella återbäring innan jag skickat in deklarationen och kan dom då kräva mig på den summan "i efterhand"?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
9656 kr blev disponibelt för kfm. Nettoinkomst 33.000 kr. Hyra 6100 kr. Kostnader för resor till arbete 6500 kr.

33.000 - 9656 = 23,344 kr. Ska detta belopp då täcka hyran och bensin till och från jobb under skuldsaneringsperioden? Då har jag alltså kvar 10k varje månad efter att hyra och bensin är betald och när kfm har dragit 9656.

Jag är ledsen, men har dålig koll på det där. @Lasseman kan du det där?
10k låter lite väl högt att få behålla då allting är betalt..

Jag som tjänar 29700 kr kommer få behålla runt 13552:- och då minus hyran på 7387 samt resor på 900kr, så efter detta är betalt så får jag alltså behålla 5262:- ungefär.
Men jag har inga barn eller övriga utgifter mer än resor till jobbet och hyra att ta hänsyn till.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
9656 kr blev disponibelt för kfm. Nettoinkomst 33.000 kr. Hyra 6100 kr. Kostnader för resor till arbete 6500 kr.

33.000 - 9656 = 23,344 kr. Ska detta belopp då täcka hyran och bensin till och från jobb under skuldsaneringsperioden? Då har jag alltså kvar 10k varje månad efter att hyra och bensin är betald och när kfm har dragit 9656.


Har du barn? Det låter inte som en sannolik uträkning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp