• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Tack P79 för svaret.

Jag ringer de nästa vecka. Kanske handläggaren har varit sjuk eller vabbat
De skulle posta mig ett besked i förra veckan enligt handläggaren på skusan.

Man måste få en chans och överklaga tycker man.

Hur lång tid är processen och överklaga ( hur många veckor ) ?

om det tar 3 månader då är det nästan bättre ansöka på nytt kanske eller ?
Om du får avslag och söker på nytt direkt är det väl stor risk för nytt avslag? Borde löna sig bättre att överklaga ett avslag om du har något att säga som verkligen är avgörande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Nio inbetalningar kvar, sedan är skuldsaneringen klar!

Men herre gud så skönt för dig!
Är det då ett helt blankt blad för dig om 9 månader? Alla betalningsanmärkningar är borta, du har kunnat buffra undan lite pengar osv?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nio inbetalningar kvar, sedan är skuldsaneringen klar!
Så härligt. ❤️
Hoppas att du uppdaterar i framtiden så att man kan få lite information om hur det är efter den långa resan.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Men herre gud så skönt för dig!
Är det då ett helt blankt blad för dig om 9 månader? Alla betalningsanmärkningar är borta, du har kunnat buffra undan lite pengar osv?
Noll i buffert tyvärr, men vad jag förstår ska allt vara borta då.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Så härligt. ❤️
Hoppas att du uppdaterar i framtiden så att man kan få lite information om hur det är efter den långa resan.
Det kommer ju tyvärr inte vara helt över eftersom maken har skulder och utmätning, men betydligt bättre förstås. Vi hoppas på att även han ska kunna få skuldsanering och bli helt fri så småningom.
 

Skuldsattuppöver

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Juni 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,

Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Fick inledande skuldsanering i oktober och denna sedermera bekräftad i januari. Nu till mitt stora problem. Fick nu i maj ett krav från Ecster på 40.000 kronor. Ett krav/lån som funnits med sedan många år och ett lån som därmed skall omfattas av skuldsaneringen. Förstod mig inte på detta brev och krav och blev säkerligen ett missförstånd när jag pratade med min kontakt på budget och skuldrådgivningen hos kommunen. Något som ledde till att ingenting gjordes åt detta. Släppte helt enkelt skulden på samma vis som jag gjorde när jag precis sökt skuldsanering. Förstod sedan i fredags hur fel detta var när ett utslag kom på skulden. Nu har jag en månad på mig att skicka in ett brev om återvinning. Skulle vara så evinnerligt tacksam för hjälp om någon vet hur jag skall författa mig. Har verkligen tagit tag i mitt liv det senaste året och är så otroligt rädd för att allt skall gå åt helvete. Har inte sovit en blund sedan i fredags. Om någon kan hjälpa mig därute så skulle jag vara evigt tacksam :(.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Nio inbetalningar kvar, sedan är skuldsaneringen klar!

Gud så underbart att vara inne på sista året! :faceheart:

Själv har jag 3 1/2 år kvar. Bara att kämpa vidare och hålla modet uppe så gott det går! :folded:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej,

Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Fick inledande skuldsanering i oktober och denna sedermera bekräftad i januari. Nu till mitt stora problem. Fick nu i maj ett krav från Ecster på 40.000 kronor. Ett krav/lån som funnits med sedan många år och ett lån som därmed skall omfattas av skuldsaneringen. Förstod mig inte på detta brev och krav och blev säkerligen ett missförstånd när jag pratade med min kontakt på budget och skuldrådgivningen hos kommunen. Något som ledde till att ingenting gjordes åt detta. Släppte helt enkelt skulden på samma vis som jag gjorde när jag precis sökt skuldsanering. Förstod sedan i fredags hur fel detta var när ett utslag kom på skulden. Nu har jag en månad på mig att skicka in ett brev om återvinning. Skulle vara så evinnerligt tacksam för hjälp om någon vet hur jag skall författa mig. Har verkligen tagit tag i mitt liv det senaste året och är så otroligt rädd för att allt skall gå åt helvete. Har inte sovit en blund sedan i fredags. Om någon kan hjälpa mig därute så skulle jag vara evigt tacksam :(.
Om skulden fanns innan inledande så behöver du inte oroa dig.
Däremot skulle du kontaktat din handläggare på skuldsaneringen istället för budget och skuldrådgivaren. Ring handläggaren i morgon.
 

Skuldsattuppöver

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
28 Juni 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tack för svar. Behöver inte vara orolig trots att det är ett utslag? Det är ett lån som jag tog i maj 2018. Det vill säga ungefär ett och ett halvt år innan jag fick inledande skuldsanering. Betalade dock av på lånet i stort sett fram tills jag fick inledande skuldsanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp