• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?

GRATTIS!. Sålänge ni inte jämkar, så bör ni antingen få tillbaka några hundralappar, eller betala in några hundralappar. Man kan ligga "mellan" två tabeller, men det normala är att man alltid får lite tillbaka. Jämkar ni, så bör ni avbryta det direkt.
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
326
Poäng
477
Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?

Grattis!
Vi jämkar lite eftersom vi har en andel högt bolån med dålig ränta, mest för att ha lite mer pengar över varje månad. Jag får ändå tillbaka någon tusing på skatten. Har ni inga bolån och betalar skatt som vanligt bör ni inte åka på någon kvarskatt.
 

JON2390

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Om ett inledande ej går vidare till beslutat, vad händer med lånen då? Tilläggas att jag idag betalar på alla lån men detta gör att jag ligger under existensminimum.
Jag har ej löneutmätning nu.
Går de över till löneutmätning eller går de tillbaka till vanlig betalning som innan?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om ett inledande ej går vidare till beslutat, vad händer med lånen då? Tilläggas att jag idag betalar på alla lån men detta gör att jag ligger under existensminimum.
Jag har ej löneutmätning nu.
Går de över till löneutmätning eller går de tillbaka till vanlig betalning som innan?
Jag antar att de hunnit sägas upp under inledandetiden, då blir det att tampas med inkassobolag och kronofogden
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Ja, fast blir det inget så åker du på den ackumulerade räntan.

Okej, haha ja det är ju lite skitsamma känner jag. Ränta på uppemot 20% + dröjsmålsränta på över 2.5 millar. Kommer vara skuldsatt resten av livet om det inte går vägen. Fyfan vilken jävla ångest
 

Kråkan87

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Fick inledande inledande!! Kan dom fortf dra tillbaka det? Har även lagt för hög lön in hur gör jag nu? Kan jag ringa min handläggare å säga det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp