• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har en fråga har fått inledande skuldsanering och ringde kronofogden i veckan och kolla hur det går alla hade svarat eller skickat in förutom 2 st så är min fråga bör ja oroa mig för att det inte går igenom. Rör sig om 43000kr och 4500kr hos dom 2 som inte har svarat
Har skulder på ca 650000kr
Mvh Heffaklumpen
Det är nog lugnt, vissa är väldigt sena med att skicka in.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Heffaklumpen

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
14 Juni 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
Tack Ny2018
Får hoppas det inte blir några problem men känns väldigt hoppfullt att skuldsaneringen ska gå igenom
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Ni som har inledande eller beslutat, kom de till er?
Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.
Jag fick inget besök trots att jag inte hade löneutmätning eller att det gjorts tillgångsundersökning. Jag tror att ens Ärlighet väger tungt dvs att det antas att man inte besitter rikedomar när man. Söker skuldsanering utan att man gjort av med allt till förmån för skulderna.
 

JON2390

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.
Jag fick inget besök trots att jag inte hade löneutmätning eller att det gjorts tillgångsundersökning. Jag tror att ens Ärlighet väger tungt dvs att det antas att man inte besitter rikedomar när man. Söker skuldsanering utan att man gjort av med allt till förmån för skulderna.
Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.
Självklart ska man vara ärlig om man får en chans till nystart.
Tack för svaret:tummen:
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.
Självklart ska man vara ärlig om man får en chans till nystart.
Tack för svaret:tummen:
Nej, de åker inte ut. Verkställighet har med utmätning att göra.
 

Annah69

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Ni som har inledande eller beslutat, kom de till er?

Aldrig åkt på uppdrag av skuldsaneringen. Däremot fått frågor om uppfattningar och iakttagelser
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!

Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?
Det ska egentligen inte vara möjligt att få restskatt om man betalar efter rätt skattetabell. Jag fick tillbaka 2800 kr innan jag gjorde avdrag och har haft sanering hela 2019.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Har fått tillbaka två år i rad har sanering
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp