• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Fast det är väl inte för mycket med summan man har fått behålla? Det ska ju gå till både busskort, hyra och läkemedel så snarare för lite?

Ja, 10869 för hyra, läkemedel, läkarvård, busskort samt normalbeloppet.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Det måste ju framgå av beslutet. Har du några bidrag? Godkänner de inte hela hyran?

Ringde nu och jag hade visst missat några poster. Ska betala in 6100 kronor och de hade räknat min heltidslön. Alltså ~18950-6100 (får behålla ~12850 kronor i månaden.)

Hyra: 5000
Normalbelopp: 5002
Buffertbelopp: 800
Busskort: 1150

Och resterande är för andra livsnödvändiga utgifter.

Är dock sjukskriven 50% fram till 29/9 så vet inte riktigt vad som är tänkt eller hur det funkar. Självklart vet dom om detta men frågade om jag trodde sjukskrivningen skulle fortgå vilket jag inte kan svara på.

får bara 70% från fsk.

Ska betala första gången i juli.
 

Annapannna

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
17 April 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Tror ni att man får behålla en bil som är värd 40 000:-?
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hur är det med en bil värd 17-20.000kr? En 2005a, jag har fått låna den men kan ev få hjälp av mina föräldrar att de köper den åt mig för en billig peng men värdet är högre, hade en bil värd 150.000 innan som jag sålde av för jag inte hade råd och försökte lösa situationen. Men hade ju lån på allt så blev inget över
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Lättaste är väl att föräldrarna står på den och du betalar försäkring och skatt till dem.
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247
Hur är det med en bil värd 17-20.000kr? En 2005a, jag har fått låna den men kan ev få hjälp av mina föräldrar att de köper den åt mig för en billig peng men värdet är högre, hade en bil värd 150.000 innan som jag sålde av för jag inte hade råd och försökte lösa situationen. Men hade ju lån på allt så blev inget över
Sök i tråden för svar, bilar har avhandlats på olika vis tidigare. Jag hade bil värd ca 30k när jag fick skusan tex, men den uppgiften allena säger inte allt. Behov av bil, sammanhang, barn, jobb, total skuld osv. spelar också in
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag funderar mycket på framtiden och hur allt kommer att bli när min sanering är över om ca tre år.
Mitt mål är att i framtiden köpa en bostad som jag kan bo i och som blir en bra investering när jag blir pensionär.
Trodde att när saneringen är över så är man blank och att möjlighet till bolån finns men har nu läst att gamla anmärkningar och sanering kan ligga en i fatet trots att den är avslutad.
Är det någon som har erfarenhet, kunskap kring detta ?
Jag kämpar för att nå mitt mål och vill såklart kunna ha det hoppet. - :)
 
  • Gilla
Reaktioner: lex

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Undrar samma sak, hade tänkt köpa en bostadsrätt såfort saneringen är klar...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp