• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
jag tror den ska ingå i saneringen, min gjorde detta , eftersom ”skulden” är från förra året :)
Hopps det :faceheart:, vad fick du lov att göra för att ta reda på det? Eller sket du bara i att betala?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Hopps det :faceheart:, vad fick du lov att göra för att ta reda på det? Eller sket du bara i att betala?
nä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala den
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
nä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala den
Hopps det gäller samma för mig, trycket blev helt plötsligt betydligt mindre :D
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
nä utan när jag fick inledande så frga hon om jag skulle få tillbaka på skatten eller var skyldig, var skyldig 2000 så nämnde det och då sa hon den kommer ingå och du ska ej betala den

Mitt minne är luddigt som attan under perioden man släppte skulder och väntade på inledande och allt där till.

men har för mig att det var samma där när jag kollade hur det hade blivit om man skulle få betala in skatt.
Då skulle den ingå i sanering.

men som sagt, minnet från den perioden känns som man inte vet om det som hände är påhittat eller om det verkligen hände.
Man gick ju i sin egen bubbla. :thinking:o_O
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Mitt minne är luddigt som attan under perioden man släppte skulder och väntade på inledande och allt där till.

men har för mig att det var samma där när jag kollade hur det hade blivit om man skulle få betala in skatt.
Då skulle den ingå i sanering.

men som sagt, minnet från den perioden känns som man inte vet om det som hände är påhittat eller om det verkligen hände.
Man gick ju i sin egen bubbla. :thinking:o_O
Känns väldigt lovande för mig om det stämmer :faceheart:
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hopps det gäller samma för mig, trycket blev helt plötsligt betydligt mindre :D
I mitt fall med inledande som startade i december 2020 så fick jag först besked om att skatteskulden som fastställdes i april 2021 skulle ingå i skuldsaneringen, men några månader senare fick jag besked om att min handläggare hade fått besked från KFs jurister att skatteskulden INTE skulle ingå.. så jag fick välja på att försöka spara pengar under inledande och betala skatteskulden, eller återkalla min ansökan och skicka in en ny.
Jag försökte spara pengar till skatteskulden men efter ett halvår insåg jag att det aldrig skulle gå så jag skickade ett Mail om att jag drog tillbaka min ansökan och skickade in en ny.
Så som vanligt skiljer sig beskeden väldigt mycket beroende på handläggaren…
Jag hade velat säga att kräva att få alla besked skriftligt, men i slutänden spelar det ingen roll för även om du fått fel uppgifter skriftligt av en handläggare så är det inget som man kan använda sig av för att försöka få rätt ifall det visar sig att du fått fel information :(
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
I mitt fall med inledande som startade i december 2020 så fick jag först besked om att skatteskulden som fastställdes i april 2021 skulle ingå i skuldsaneringen, men några månader senare fick jag besked om att min handläggare hade fått besked från KFs jurister att skatteskulden INTE skulle ingå.. så jag fick välja på att försöka spara pengar under inledande och betala skatteskulden, eller återkalla min ansökan och skicka in en ny.
Jag försökte spara pengar till skatteskulden men efter ett halvår insåg jag att det aldrig skulle gå så jag skickade ett Mail om att jag drog tillbaka min ansökan och skickade in en ny.
Så som vanligt skiljer sig beskeden väldigt mycket beroende på handläggaren…
Jag hade velat säga att kräva att få alla besked skriftligt, men i slutänden spelar det ingen roll för även om du fått fel uppgifter skriftligt av en handläggare så är det inget som man kan använda sig av för att försöka få rätt ifall det visar sig att du fått fel information :(
Informationen jag fick i samband med detta var att skulden fastställdes när deklarationen var färdig och det var efter skuldsanering inleddes… det roliga i detta är att dom hanterade en skuld från kommunen precis tvärt om.. kommunen skickade en faktura för barnomsorgsavgifter baserat på att min deklarerade inkomst blev högre än vad jag hade anmält, så dom ville ha mer pengar för barnomsorgen för året innan… dvs KF ansåg att skulden uppstod året innan, men i praktiken så uppstod ju den samtidigt som skatteskulden, dvs när min inkomst blev fastställd efter deklarationen…
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Informationen jag fick i samband med detta var att skulden fastställdes när deklarationen var färdig och det var efter skuldsanering inleddes… det roliga i detta är att dom hanterade en skuld från kommunen precis tvärt om.. kommunen skickade en faktura för barnomsorgsavgifter baserat på att min deklarerade inkomst blev högre än vad jag hade anmält, så dom ville ha mer pengar för barnomsorgen för året innan… dvs KF ansåg att skulden uppstod året innan, men i praktiken så uppstod ju den samtidigt som skatteskulden, dvs när min inkomst blev fastställd efter deklarationen…
För att göra det ännu roligare så var det inte ens min inkomst som hade ökat, det var min dåvarande frus (nu exfru) inkomst som hade ökat men eftersom jag stod som fakturamottagare för barnomsorgen så fick jag fakturan för hushållets ökning, så den fakturan var ju kul att få två år efter skilsmässan var färdig..
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Är det vanligt att det börjar rassla in uc, creditsafe med mera när man fått inledande? Det har kommit flera nu på morgonen och jag var med i poit igår.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Är det vanligt att det börjar rassla in uc, creditsafe med mera när man fått inledande? Det har kommit flera nu på morgonen och jag var med i poit igår.
Ja, dina borgenärer vill kolla om allt stämmer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp