• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack för ditt svar.

Ja det ser tyväär illa ut. Är det Kfm lr borgenärerna som bestämmer om det blir upphävt?
Ja.
Så tragiskt för henne. Jag har full förståelse för psykisk ohälsa men kan inte förstå varför hon inte betalat skuldsaneringen men hyran vilket kommer att ligga henne i fatet tyvärr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Ska betala 22k i kvarskatt står det i deklarationen, har en inledande skuldsanering sen 1 månad tillbaka. Vad ska man göra?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ska betala 22k i kvarskatt står det i deklarationen, har en inledande skuldsanering sen 1 månad tillbaka. Vad ska man göra?
Jisses, den var ju inte rolig.
Tyvärr så finns det inte mycket att göra tror jag men jag hade pratat med min handläggare.
Juni är betalningsfri månad och jag antar att du kunnat lägga undan lite månaden för inledande då ev utmätning upphörde och första betalningen är månaden efter.
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Jisses, den var ju inte rolig.
Tyvärr så finns det inte mycket att göra tror jag men jag hade pratat med min handläggare.
Juni är betalningsfri månad och jag antar att du kunnat lägga undan lite månaden för inledande då ev utmätning upphörde och första betalningen är månaden efter.
Tacksam för ditt svar, nu när det endast gått ca: 1månad då beslutet fattades att en inledning av skuldsanering ska påbörjas och ska göra första betalningen den här månaden, tror du inte att skattebeloppet inkluderas i saneringen? För de har ju gått ut offentligt, att alla som Jag har skuld till ska kunna anmäla dom, annars stryks det bort. De ger någon månad för de som vill anmäla sina fordran.
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
Tacksam för ditt svar, nu när det endast gått ca: 1månad då beslutet fattades att en inledning av skuldsanering ska påbörjas och ska göra första betalningen den här månaden, tror du inte att skattebeloppet inkluderas i saneringen? För de har ju gått ut offentligt, att alla som Jag har skuld till ska kunna anmäla dom, annars stryks det bort. De ger någon månad för de som vill anmäla sina fordran.
Men det gäller väl bara alla skulder som fanns innan datum för inledning?
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Men det gäller väl bara alla skulder som fanns innan datum för inledning?
Så ska det vara, men vissa lån har gått till kronofogden men av någon anledning så har dom avbrutits. Det måste finnas ett datum när skulden uppstod, just nu tror jag de säljer fordran till varandra, och om de inte anmäler den så går den förlorad. Kronofogden har gått ut offentligt att jag ska inleda och de måste anmäla sina fordran.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp