• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Absurd? Oj.
Man har lagt enorma resurser på att kapa köerna för skuldsaneringsansökningar, det har prioriterats.
Fast nu har just tiden för omprövningar förlängts och tiden för eventuellt inledande minskat…
Som jag skrev, så är just omprövningarna det som kanske borde prioriteras… iallafall de som anger att dom ”vill” få betala mindre…
För som jag oxå skrev, så gäller fastställt skuldsaneringsbeslut tills nytt beslut sker och 4 månader är då oerhört lång tid om man t.ex blivit sjukskriven alternativt arbetslös…
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Kan man ompröva i förväg? Alltså om jag vet att jag tex kommer få tex en hyreshöjning, eller lönehöjning etc i juni, kan jag då begära omprövning i tex februari? Ev ny betalplan borde väl kunna ändras framåt i tiden.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kan man ompröva i förväg? Alltså om jag vet att jag tex kommer få tex en hyreshöjning, eller lönehöjning etc i juni, kan jag då begära omprövning i tex februari? Ev ny betalplan borde väl kunna ändras framåt i tiden.
De saker Du anger är inte skäl för omprövning. Inte så länge det handlar om ”vanliga” hyreshöjningar samt ”vanliga” lönerevisioner…
Info finns att läsa inne på KF:s hemsida under just omprövning.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Fast nu har just tiden för omprövningar förlängts och tiden för eventuellt inledande minskat…
Som jag skrev, så är just omprövningarna det som kanske borde prioriteras… iallafall de som anger att dom ”vill” få betala mindre…
För som jag oxå skrev, så gäller fastställt skuldsaneringsbeslut tills nytt beslut sker och 4 månader är då oerhört lång tid om man t.ex blivit sjukskriven alternativt arbetslös…
Vore intressant att se lite mer ingående statistik på det där, har en bekant som har en ”nybeslutad” skuldsanering och blev sjukskriven pga en arbetsplatsolycka. Nu kom elräkningen på det och hon har nu 700:- kvar för resten av månaden för sig själv och dottern men ca 10 000:- går till saneringen. Tar det tex 4 månader för omprövning kommer hon bli skuldsatt på nytt.
Unik situation säkert men visst vore det fint om det fanns någon ”fast lane” om beloppet för omprövning/sänkning översteg x kr tex och behandlades omedelbart för att sedan justeras.
 
Senast ändrad:

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
De saker Du anger är inte skäl för omprövning. Inte så länge det handlar om ”vanliga” hyreshöjningar samt ”vanliga” lönerevisioner…
Info finns att läsa inne på KF:s hemsida under just omprövning.
Många som gillar att svara på frågor man inte ställt, no pun intended ;)
Min fråga var: Kan man ompröva i förväg?
Den är endast teoretisk.
Men vi kan låtsas som att jag haft en hyra på 2000:- som nu stiger till 4000:- eller har haft en lön som ökar med 8000:- även om det egentligen kvittar. Min poäng är att exemplen ovan är grund för omprövning och ändringar jag vet kommer ske sex månader fram i tiden.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp