• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Kan man på något sätt se om en omprövnings-begäran är under "behandling" eller fortfarande i kö?
Skickade in en i månadsskiftet nov/dec men kan inte se om någon börjat behandla ärendet.
Är liiiite otålig kan man nog lugnt säga...
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Jahopp, där kom el räkningen.. 8100.. Fattar inte hur man ska göra.. Elräkningen är 2000 högre än vad hela min boende kostnad är beräknad där uppvärmningen räknas som 1500 igenomsnitt..

Vafan ska man ta sig till?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan man på något sätt se om en omprövnings-begäran är under "behandling" eller fortfarande i kö?
Skickade in en i månadsskiftet nov/dec men kan inte se om någon börjat behandla ärendet.
Är liiiite otålig kan man nog lugnt säga...
Nej inte vad jag vet. En månads väntetid med massa storhelger låter ganska lite
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jahopp, där kom el räkningen.. 8100.. Fattar inte hur man ska göra.. Elräkningen är 2000 högre än vad hela min boende kostnad är beräknad där uppvärmningen räknas som 1500 igenomsnitt..

Vafan ska man ta sig till?
Prata med elbolaget om delbetalning?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag blir lite förvånad gällande allas ”chock” angående elräkningar. Detta har ju inte hänt sista veckorna… det har skrivits MASSOR om hur elpriset skenar. Kanske man ska kolla upp sina avtal och inte sticka huvudet i sanden…?
Allra helst vi som har skuldsanering i hushållet måste ju ha koll på alla utgifter, även oförutsedda.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Jag blir lite förvånad gällande allas ”chock” angående elräkningar. Detta har ju inte hänt sista veckorna… det har skrivits MASSOR om hur elpriset skenar. Kanske man ska kolla upp sina avtal och inte sticka huvudet i sanden…?
Allra helst vi som har skuldsanering i hushållet måste ju ha koll på alla utgifter, även oförutsedda.

Är ju lite sent att binda i november, när elbolagen redan prisat in höjningarna. Är ju inte så att det varnades i tidningarna i juni om att elpriset skulle bli 3-400% dyrare denna vintern, än förra vintern. Den som är politiskt medveten och har koll på hur gröna khmererna med sossarnas hjälp stängt ner kärnreaktorerna i förtid kunde ju dock räkna ut hur det skulle bli...

Själv band jag mitt i somras på 33 öre och eftersom det går ut varje år på sommaren, så kommer snittpriset bli hyffsat lågt, även om rörligt brukar löna sig i längden. Med skuldsanering vill jag dock inte råka ut för extrema toppar, utan ha en jämn räkning hela året.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Kan man på något sätt se om en omprövnings-begäran är under "behandling" eller fortfarande i kö?
Skickade in en i månadsskiftet nov/dec men kan inte se om någon börjat behandla ärendet.
Är liiiite otålig kan man nog lugnt säga...
Du kan nog räkna med 2-4 månaders väntetid innan någon tittar på ärendet. Sambons senaste omprövning nyligen tog 3 månader från ansökan till beslut.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Är ju lite sent att binda i november, när elbolagen redan prisat in höjningarna. Är ju inte så att det varnades i tidningarna i juni om att elpriset skulle bli 3-400% dyrare denna vintern, än förra vintern. Den som är politiskt medveten och har koll på hur gröna khmererna med sossarnas hjälp stängt ner kärnreaktorerna i förtid kunde ju dock räkna ut hur det skulle bli...

Själv band jag mitt i somras på 33 öre och eftersom det går ut varje år på sommaren, så kommer snittpriset bli hyffsat lågt, även om rörligt brukar löna sig i längden. Med skuldsanering vill jag dock inte råka ut för extrema toppar, utan ha en jämn räkning hela året.
Fast då borde man iaf vetat att det skulle bli dyrt…
Sen tror jag väldigt många har noll koll eller inte bryr sig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp