• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Är du säker på detta?
I mitt fall så hade jag lån tillsammans med min ex-fru.
När jag ansökte så räknades dessa lån bort helt från mig och bankerna skickade sedan endast räkningar till henne.
Dvs hon fick överta hela skulderna.
Vad som kommer hända med dessa skulder när min sanering är klar vet jag dock inte, men dessa banker kommer inte få något från mig via KF i alla fall.
Ehm det var exakt det jag skrev? Hennes man kommer få hela skulderna…

Dem lär dock inte ha räknats bort från dig, utan ingå i din skuldsanering?

har ett lån med mitt ex. Såfort jag fick inledande så slutade dem skicka avier till mig och började skicka till henne istället på hela månadsbeloppet…

lånet ingår dock i skuldsaneringen så hon betalar ca 2000 i månaden och jag via saneringen ca 1500 i månaden…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Ehm det var exakt det jag skrev? Hennes man kommer få hela skulderna…

Dem lär dock inte ha räknats bort från dig, utan ingå i din skuldsanering?

har ett lån med mitt ex. Såfort jag fick inledande så slutade dem skicka avier till mig och började skicka till henne istället på hela månadsbeloppet…

lånet ingår dock i skuldsaneringen så hon betalar ca 2000 i månaden och jag via saneringen ca 1500 i månaden
Ehm det var exakt det jag skrev? Hennes man kommer få hela skulderna…

Dem lär dock inte ha räknats bort från dig, utan ingå i din skuldsanering?

har ett lån med mitt ex. Såfort jag fick inledande så slutade dem skicka avier till mig och började skicka till henne istället på hela månadsbeloppet…

lånet ingår dock i skuldsaneringen så hon betalar ca 2000 i månaden och jag via saneringen ca 1500 i månaden…
Jag kollade igenom den första och andra beräkningen jag fick av KF.

I den första så hade KF tagit bort dom gemensamma lånen helt från saneringen, men på den andra beräkningen som kom ett par månader senare så är dom tillagda igen..

Så du har helt rätt, och det förklarar varför jag fick en andra beräkning med rättelser, jag antar att handläggaren på KF registrerat dessa lån fel första gången.
 
  • Gilla
Reaktioner: lex

Pippi71

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Skälig hyra för Malmö var 8600:- förra året så er hyra är orimligt hög. Ni kan inte byta ner er inom nuvarande hyresvärds bestånd?

om ni hamnar under utmätning så kommer ni för eller senare att tvingas flytta genom att kronofogden t.ex bara låter er behålla 9000 för hyra och ni kommer inte kunna betala mellanskillnaden med förbehållsbeloppet.
Vi har kollat med hyresvärden men det finns inget. Var står denna summa, jag har kollat runt men hittade inget.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Vi har kollat med hyresvärden men det finns inget. Var står denna summa, jag har kollat runt men hittade inget.
Alltså vem är Er hyresvärd ?! Går alla objekt via BoplatsSyd eller?
Sätt upp lappar i trapphuset om ett byte inom fastigheten brukar ibland ge gehör….
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Vi har kollat med hyresvärden men det finns inget. Var står denna summa, jag har kollat runt men hittade inget.


Ni kan ju kolla ettor & tvåor i nybyggen eller i ”dåliga” områden, så gjorde jag i min stad.

alternativt så får ni utöka ert sökområde till mindre attraktiva kommuner.

när ni väl fått betalningsanmärkningar blir alternativen mycket mindre och vid ev skuldsanering ännu värre
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
När jag loggar in på KFs hemsida så står det ”Du har inga påbörjade ansökningar”, trots att saneringen är inledd.

Kommer det dyka upp information där eller det är inget som KF använder sig av?

Ni som vet vad de olika borgenärerna sagt om era saneringar, hur har ni fått den informationen?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur är det med sambons kostnader när jag ansöker om skuldsanering? Han betalar underhåll för hans dotter, 1823kr per månad, men detta ska tydligen inte räknas med under hans kostnader enligt handläggaren? Stämmer detta?
Han får räkna med kostnader för att ta sig till jobbet, men inte underhållet. Är det korrekt?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
När jag loggar in på KFs hemsida så står det ”Du har inga påbörjade ansökningar”, trots att saneringen är inledd.

Kommer det dyka upp information där eller det är inget som KF använder sig av?

Ni som vet vad de olika borgenärerna sagt om era saneringar, hur har ni fått den informationen?
Under min sambos ansökningstid visades inga förändringar under hans ansökning på deras hemsida. Sambon fick information genom att maila handläggaren och fråga kontinuerligt vad som skedde i hans ärende.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Under min sambos ansökningstid visades inga förändringar under hans ansökning på deras hemsida. Sambon fick information genom att maila handläggaren och fråga kontinuerligt vad som skedde i hans ärende.
Tack för infon.

angående underhåll så räknas mitt underhåll som en kostnad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp