• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag bor ensam och betalar underhåll till exfrun.
Det jag betalar som underhåll är inräknat som kostnader i min skuldsanering.
Okej ja det ingår ju i sambons skuldsanering också.

Min fråga var om det ska tas med som kostnad för hans del i min egen ansökan också. Utgift för resekostnad för honom anges som sagt under hans del av kostnaderna i bådas ansökningar, men inte underhållet.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
När jag loggar in på KFs hemsida så står det ”Du har inga påbörjade ansökningar”, trots att saneringen är inledd.

Kommer det dyka upp information där eller det är inget som KF använder sig av?

Ni som vet vad de olika borgenärerna sagt om era saneringar, hur har ni fått den informationen?
Som ”påbörjad ansökning” menas inte att Kronofogden påbörjat att ta hand om en ansökning, utan det är om du har påbörjat att göra en ansökan som inte än är inskickad. Håller dock med om att det även skulle kunna stå om Kronofogden påbörjat handlägga ansökningen och i vilket steg den är, osv.
 

Jonte123

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Maj 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Jaha, då blev man nekad skuldsanering. Vetefan va jag ska ta mig till nu livet känns helt kört. Har man släppt alla skulder till fogden 600k kr och man är fortfarande ung. Kronofogden anser att jag som arbetslös fortfarande kan betala av inom överskådlig tid.. Vet inte va man ska säga, antar bara invänta utmätning snart. Hopplöst.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jaha, då blev man nekad skuldsanering. Vetefan va jag ska ta mig till nu livet känns helt kört. Har man släppt alla skulder till fogden 600k kr och man är fortfarande ung. Kronofogden anser att jag som arbetslös fortfarande kan betala av inom överskådlig tid.. Vet inte va man ska säga, antar bara invänta utmätning snart. Hopplöst.
Låt det gå en tid och sök igen.
De 600000 kr blir snabbt till en mycket högre summa med räntepåslag.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Jaha, då blev man nekad skuldsanering. Vetefan va jag ska ta mig till nu livet känns helt kört. Har man släppt alla skulder till fogden 600k kr och man är fortfarande ung. Kronofogden anser att jag som arbetslös fortfarande kan betala av inom överskådlig tid.. Vet inte va man ska säga, antar bara invänta utmätning snart. Hopplöst.

Gör en ny ansökan såfort du skaffat ett arbete på 100%. Är nog svårt att få igenom en skuldsanering som ung och arbetslös, blir ju isåfall ett nollbeslut till borgenärerna och kronofogden lär ju inte anta att någon som är ung och arbetsför kommer vara arbetslös resten av livet.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hr har ni gjort för att få reda på om någon har överklagat beviljad skuldsanering? Får inte några tydliga besked om hur jag går tillväga... Kundtjänst var tveksamt om de kunde se så hur håller man koll?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp