• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Hej på er!

Jag har varit en som bara läst varenda sida (1720 st) men aldrig kommenterat något.

Tänkte bara jag skulle skriva o tacka er fantastiska människor för att ni finns här och svarar på det mesta och ger tips och råd.

Hade jag inte hittat detta forum hade jag nog lagt mig platt på marken.



Fick i fredags ett brev från Kronofogden på Kivra. Trodde direkt att det var ett avslag men icke. Äntligen har jag fått chans att börja om! Började böla direkt när jag såg att jag fått sanering. Så om inget konstigt händer nu så är det bara att räkna ner dessa tre veckor innan det är helt klart!



Detta var min andra ansökan och har gått snabbt tycker jag. Skickade in 18/5, inledande 24/8, betalplan 30/9 och beviljad 12/11.

Förra ansökan som togs upp i augusti 2020 blev det avslag på direkt. Det tycktes att jag hade för nytt lån (dec 2019), hade tillräckligt hög lön för att kunna betala själv inom överskådlig tid och jag hade inte tagit hjälp av en rådgivare.

Så till ansökan nr två så betalade jag bort ett flertal skulder och gick ner i lön då jag inte behövde jobba en massa extra för att gå runt som jag gjort innan. Tog hjälp av en rådgivare, hade löneutmätning och visade att skulderna bara ökade varje månad istället för att minska.



Nu ska jag faktiskt bara njuta! Slippa denna stress och oro som man haft, med skulder som byggts upp under 20 år.

Kommer inte ihåg när jag hade ”riktiga” pengar kvar på kontot sist när nästa lön ramlar in. Har ju bara levt på kreditkort...

Och det har varit konsumtion. Inget spelande.

Är så sinnessjukt glad att jag får denna chans!!



Än en gång!

Stort tack för att ni finns här! Och ni vet vilka ni är!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej på er!

Jag har varit en som bara läst varenda sida (1720 st) men aldrig kommenterat något.

Tänkte bara jag skulle skriva o tacka er fantastiska människor för att ni finns här och svarar på det mesta och ger tips och råd.

Hade jag inte hittat detta forum hade jag nog lagt mig platt på marken.



Fick i fredags ett brev från Kronofogden på Kivra. Trodde direkt att det var ett avslag men icke. Äntligen har jag fått chans att börja om! Började böla direkt när jag såg att jag fått sanering. Så om inget konstigt händer nu så är det bara att räkna ner dessa tre veckor innan det är helt klart!



Detta var min andra ansökan och har gått snabbt tycker jag. Skickade in 18/5, inledande 24/8, betalplan 30/9 och beviljad 12/11.

Förra ansökan som togs upp i augusti 2020 blev det avslag på direkt. Det tycktes att jag hade för nytt lån (dec 2019), hade tillräckligt hög lön för att kunna betala själv inom överskådlig tid och jag hade inte tagit hjälp av en rådgivare.

Så till ansökan nr två så betalade jag bort ett flertal skulder och gick ner i lön då jag inte behövde jobba en massa extra för att gå runt som jag gjort innan. Tog hjälp av en rådgivare, hade löneutmätning och visade att skulderna bara ökade varje månad istället för att minska.



Nu ska jag faktiskt bara njuta! Slippa denna stress och oro som man haft, med skulder som byggts upp under 20 år.

Kommer inte ihåg när jag hade ”riktiga” pengar kvar på kontot sist när nästa lön ramlar in. Har ju bara levt på kreditkort...

Och det har varit konsumtion. Inget spelande.

Är så sinnessjukt glad att jag får denna chans!!



Än en gång!

Stort tack för att ni finns här! Och ni vet vilka ni är!
Underbart. Stort grattis till din nya framtid.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej på er!

Jag har varit en som bara läst varenda sida (1720 st) men aldrig kommenterat något.

Tänkte bara jag skulle skriva o tacka er fantastiska människor för att ni finns här och svarar på det mesta och ger tips och råd.

Hade jag inte hittat detta forum hade jag nog lagt mig platt på marken.



Fick i fredags ett brev från Kronofogden på Kivra. Trodde direkt att det var ett avslag men icke. Äntligen har jag fått chans att börja om! Började böla direkt när jag såg att jag fått sanering. Så om inget konstigt händer nu så är det bara att räkna ner dessa tre veckor innan det är helt klart!



Detta var min andra ansökan och har gått snabbt tycker jag. Skickade in 18/5, inledande 24/8, betalplan 30/9 och beviljad 12/11.

Förra ansökan som togs upp i augusti 2020 blev det avslag på direkt. Det tycktes att jag hade för nytt lån (dec 2019), hade tillräckligt hög lön för att kunna betala själv inom överskådlig tid och jag hade inte tagit hjälp av en rådgivare.

Så till ansökan nr två så betalade jag bort ett flertal skulder och gick ner i lön då jag inte behövde jobba en massa extra för att gå runt som jag gjort innan. Tog hjälp av en rådgivare, hade löneutmätning och visade att skulderna bara ökade varje månad istället för att minska.



Nu ska jag faktiskt bara njuta! Slippa denna stress och oro som man haft, med skulder som byggts upp under 20 år.

Kommer inte ihåg när jag hade ”riktiga” pengar kvar på kontot sist när nästa lön ramlar in. Har ju bara levt på kreditkort...

Och det har varit konsumtion. Inget spelande.

Är så sinnessjukt glad att jag får denna chans!!



Än en gång!

Stort tack för att ni finns här! Och ni vet vilka ni är!
Grattis!
 

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Tja, nu närmar vi oss december januari där det för oss som jobbar obekväma tider innebär en del extra pengar, Om jag tjänar 7500 extra i snitt dec/januari bör man göra omprövan? Har även ett extra jobb som jag hjälper till hos sommar och vinterlov . totalsumman på 7500/ snitt är inklusive extra OB + extra arbetet då.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Tja, nu närmar vi oss december januari där det för oss som jobbar obekväma tider innebär en del extra pengar, Om jag tjänar 7500 extra i snitt dec/januari bör man göra omprövan? Har även ett extra jobb som jag hjälper till hos sommar och vinterlov . totalsumman på 7500/ snitt är inklusive extra OB + extra arbetet då.
Slås ut per år. Tjänar du mer än 40.000 efter skatt utöver de uppgifter du lämnat bör du göra omprövning. Det skrivs ofta 3-4000 netto per månad.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tja, nu närmar vi oss december januari där det för oss som jobbar obekväma tider innebär en del extra pengar, Om jag tjänar 7500 extra i snitt dec/januari bör man göra omprövan? Har även ett extra jobb som jag hjälper till hos sommar och vinterlov . totalsumman på 7500/ snitt är inklusive extra OB + extra arbetet då.
Det är stadigvarande ökning man bör ompröva och inte enstaka månader.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp