• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Någon som flyttat isär under skuldsanering ? Har en nollplan snart, blir till att leta mindre lägenhet hyran blir väl inte så mycjet mindre kanske 1tusenlapp
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Försöker hitta info om hur lång tid det tar innan KF fattar eget beslut om skuldsanering om de inte får svar/kvitton från förslag till betalplan som är utskickat. Någon som vet hur lång tid?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Försöker hitta info om hur lång tid det tar innan KF fattar eget beslut om skuldsanering om de inte får svar/kvitton från förslag till betalplan som är utskickat. Någon som vet hur lång tid?
Varierar, finns tyvärr inget definitivt svar på det då flera olika aspekter spelar in... Men grundtanken är att borgenärerna ska ha tre veckor på sig. Sen drar det alltsom oftast ut på tiden tyvärr..
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Varierar, finns tyvärr inget definitivt svar på det då flera olika aspekter spelar in... Men grundtanken är att borgenärerna ska ha tre veckor på sig. Sen drar det alltsom oftast ut på tiden tyvärr..
Sannerligen drar det ut på tiden, godkände min betalplan 9/9 och efter det har jag inte hört ett knyst
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Utbetalas en gång om året beroende på när saneringen vann laga kraft.
Nej, det kan inte stämma fullt ut. Jag fick inledande skuldsanering i slutet av mars. Beviljad skuldsanering i början av juli. Utbetalning till mina borgenärer sker alltid i slutet av maj.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Nej, det kan inte stämma fullt ut. Jag fick inledande skuldsanering i slutet av mars. Beviljad skuldsanering i början av juli. Utbetalning till mina borgenärer sker alltid i slutet av maj.
Ok min mans får alltid i december och han betalar sin sista i oktober. Tänker att då får dom en slatt på slutet om dom får betalt innan saneringen är slut sen…
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Av vilken anledning tog det så lång tid?
Jag har väntat 10 veckor nu utan ett ljud
Ingen aning, men efter 13 månader från ansökningsdatumet så hade saker dykt upp som gjorde att jag återkallad min ansökan och skickade in en ny, antar att det tag ett år till nu innan det fattas beslut.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp