• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Någon som startat EF under pågående skuldsanering? Om det ens är möjligt med betalningsanmärkningen/rna man har, tycker infon jag googlat fram är lite motsägelsefull; även KFM’s egen inställning;
”Tanken med skuldsanering för företagare är att du ska våga starta företag. Om det inte fungerar ska du kunna få skuldsanering, komma på fötter igen, och kanske starta ett nytt företag.”
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Någon som startat EF under pågående skuldsanering? Om det ens är möjligt med betalningsanmärkningen/rna man har, tycker infon jag googlat fram är lite motsägelsefull; även KFM’s egen inställning;
”Tanken med skuldsanering för företagare är att du ska våga starta företag. Om det inte fungerar ska du kunna få skuldsanering, komma på fötter igen, och kanske starta ett nytt företag.”

Tolkar det som att man ska kunna komma på fötter igen och NÄR man gjort det kan man starta ett nytt företag. Dvs efter en avslutad sanering.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Är det chans att man irriterar handläggaren om man frågar en gång i månaden om hur läget ser ut från utskick av betalplanen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det chans att man irriterar handläggaren om man frågar en gång i månaden om hur läget ser ut från utskick av betalplanen
Klart det finns en chans men det ska inte påverka
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tolkar det som att man ska kunna komma på fötter igen och NÄR man gjort det kan man starta ett nytt företag. Dvs efter en avslutad sanering.
Det går nog starta när som helst men man behöver vara i en branch som saknar kapitalbehov
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Klart det finns en chans men det ska inte påverka
Så länge man har med människor att göra så kan vad som helst hända..
Jag har många erfarenheter från sjukvården där patienter blivit nekade eller fått försenad vård endast pga personen som skulle boka tid eller bedöma patienten inte tyckte om patienten, i ett fall vet var det en sjuksköterska som struntade i att meddelande provsvar till en patient bara för att denna inte hade sagt ”tack” till sjuksköterskan efter hon tagit blodprovet.
Istället väntade hon till patienten ringde och frågade en annan sjuksköterska om resultatet, vilket var klart över 2 veckor tidigare… jag har själv fått liknande bemötande flera gånger.
När jag bytte vårdcentral så blev jag helt plötsligt tvungen att köra flera mil för att hämta provsvar och journalanteckningar för läkarsekreteraren hade helt plötsligt ”inte tid” att posta sådant längre…

Så det finns säkerligen handläggare på alla myndigheter som maskar/prioriterar ärenden helt på eget bevåg.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Det går nog starta när som helst men man behöver vara i en branch som saknar kapitalbehov
Åtminstone om kapitalet behöver vara externt där inte företaget självt kan få in kapital, vilket inte känns sannolikt det första året iaf.

Vet du om det påverkar att ha skuldsanering (dvs inget skuldsaldo men betalningsanmärkning) vid ansökan om att bilda AB kontra EF? Lawline tex har gett två olika besked när jag googlat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp