• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Okej gött det

Du har sett folk med avslutad sanering som köpt på sig massor igen alltså.
På kort tid också?
Inte massor men har sett det ett antal gånger och att det går lika dåligt att betala som Innan skuldsaneringen.

En del hinner få utmätning under skuldsaneringen, en del tar det ett par månader för innan första föreläggandet kommer, en del lite längre
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
De flesta har nytta av skuldsaneringen och håller sig från allt för vidlyftiga krediter framöver.

En del kommer det inte hjälpa om dom så fick skuldsanering 5 gånger om.
Man häpnas lite av att man efter avslutad skuldsanering köpt hus, utan kontantinsats, så ett blancolån för att få till det, ytterligare blanco för kök och badrumrenovering och till kontantinsats för bil och annat som köps på avbetalning. Ytterligare en bil på privatleasing, en stor kåpsläpvagn och en stor husvagn på avbetalning.

Allt pekar åt ett håll där.
Fast att köpa hus efter avslutad skuldsanering är väl ändå inte så häpnadsväckande? Det är ju en investering som man inte kunnat göra innan. Kontantinsatsen är så hög procent att väldigt få kan köpa hus utan att belåna, speciellt efter en sanering där man oftast inte kan spara.
Klarar vi hela saneringen så kommer vi absolut att köpa ett hus efter. Det har varit våran stora dröm hela livet men inte funnits på kartan pga alla skulder. Men det är också enda lånet vi kommer att ta. Jag betalar hellre 13000 till mitt egna bostadslån än till en hyresvärd.
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Fast att köpa hus efter avslutad skuldsanering är väl ändå inte så häpnadsväckande? Det är ju en investering som man inte kunnat göra innan. Kontantinsatsen är så hög procent att väldigt få kan köpa hus utan att belåna, speciellt efter en sanering där man oftast inte kan spara.
Klarar vi hela saneringen så kommer vi absolut att köpa ett hus efter. Det har varit våran stora dröm hela livet men inte funnits på kartan pga alla skulder. Men det är också enda lånet vi kommer att ta. Jag betalar hellre 13000 till mitt egna bostadslån än till en hyresvärd.

Så kan det vara, synd att man är så gammal känns det som bara
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Fast att köpa hus efter avslutad skuldsanering är väl ändå inte så häpnadsväckande? Det är ju en investering som man inte kunnat göra innan. Kontantinsatsen är så hög procent att väldigt få kan köpa hus utan att belåna, speciellt efter en sanering där man oftast inte kan spara.
Klarar vi hela saneringen så kommer vi absolut att köpa ett hus efter. Det har varit våran stora dröm hela livet men inte funnits på kartan pga alla skulder. Men det är också enda lånet vi kommer att ta. Jag betalar hellre 13000 till mitt egna bostadslån än till en hyresvärd.

Sen ska man vara helt ärlig , har man 2 inkomster och inte lever överflödigt liv eller festar bort pengar i ung ålder kan alla köpa hus för ett par miljoner med sparade pengar i konrantinsats

Allt handlar om vad man prioriterar

Men jag ska inte sägs något. Har väl under nästan tio år spelat bort 3 miljoner totalt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast att köpa hus efter avslutad skuldsanering är väl ändå inte så häpnadsväckande? Det är ju en investering som man inte kunnat göra innan. Kontantinsatsen är så hög procent att väldigt få kan köpa hus utan att belåna, speciellt efter en sanering där man oftast inte kan spara.
Klarar vi hela saneringen så kommer vi absolut att köpa ett hus efter. Det har varit våran stora dröm hela livet men inte funnits på kartan pga alla skulder. Men det är också enda lånet vi kommer att ta. Jag betalar hellre 13000 till mitt egna bostadslån än till en hyresvärd.
Om man knappt lyckats betala sig genom skuldsaneringen och har väldigt nära 0 kronor så känns det en smula häpnadsväckande att man gör det några veckor efter skuldsaneringen avslutats.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Sen ska man vara helt ärlig , har man 2 inkomster och inte lever överflödigt liv eller festar bort pengar i ung ålder kan alla köpa hus för ett par miljoner med sparade pengar i konrantinsats

Allt handlar om vad man prioriterar

Men jag ska inte sägs något. Har väl under nästan tio år spelat bort 3 miljoner totalt
Visst kan det vara det så, men har man varit belånad till max hela sitt liv sen 18 års ålder så går allt extra till att betala lån. Har man hamnat i skuldfällan tidigt så är det svårt att ta sig ut om man inte helt plötsligt får en hög lön. Då kan man inte spara, och man blir inte beviljad bolån med höga skulder.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Om man knappt lyckats betala sig genom skuldsaneringen och har väldigt nära 0 kronor så känns det en smula häpnadsväckande att man gör det några veckor efter skuldsaneringen avslutats.
Ett huslån är enligt mig fullt försvarbart även efter en skuldsanering. Det är fritt att tycka annat.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ett huslån är enligt mig fullt försvarbart även efter en skuldsanering. Det är fritt att tycka annat.
Tack. Nu var det ju inte ett huslån bara, utan också ett ganska saftigt blancolån då det inte fanns någon kontantinsats..
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Tack. Nu var det ju inte ett huslån bara, utan också ett ganska saftigt blancolån då det inte fanns någon kontantinsats..
Alla ser vi på saken olika. För min del skulle jag vara helt okej med att låna till en kontantinsats trots tidigare skuldsanering. För mig är ett hus en investering, med eller utan belånad kontantinsats.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp