• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?
Beklagar @johan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Alla ser vi på saken olika. För min del skulle jag vara helt okej med att låna till en kontantinsats trots tidigare skuldsanering. För mig är ett hus en investering, med eller utan belånad kontantinsats.

Om den här trenden håller för evigt
Prisökningen har ju varit extrem sista tio åren
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Alla ser vi på saken olika. För min del skulle jag vara helt okej med att låna till en kontantinsats trots tidigare skuldsanering. För mig är ett hus en investering, med eller utan belånad kontantinsats.
Ja vi gör väl det. Jag ser inte en exekutiv försäljning av ett hus man haft några månader som en investering, men det får man tycka om man vill.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fast att köpa hus efter avslutad skuldsanering är väl ändå inte så häpnadsväckande? Det är ju en investering som man inte kunnat göra innan. Kontantinsatsen är så hög procent att väldigt få kan köpa hus utan att belåna, speciellt efter en sanering där man oftast inte kan spara.
Klarar vi hela saneringen så kommer vi absolut att köpa ett hus efter. Det har varit våran stora dröm hela livet men inte funnits på kartan pga alla skulder. Men det är också enda lånet vi kommer att ta. Jag betalar hellre 13000 till mitt egna bostadslån än till en hyresvärd.
Det var lånet till kontantinsats han tyckte var "fel".
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Ja vi gör väl det. Jag ser inte en exekutiv försäljning av ett hus man haft några månader som en investering, men det får man tycka om man vill.
Nej skuldsätter man sig så pass att man inte kan betala är det självklart ingen investering. Men det var inte det jag syftade till. Jag menade mer att det inte är onormalt att låna gör att köpa hus efter en skuldsanering. Man kan ju inte vara märkt av det för livet och vara fråntagen alla möjligheter som andra har bara för att man genomgått skuldsanering. Det förutsätter såklart att man inte belånat mer än man klarar av att betala, och då är en exekutiv försäljning inte med i bilden.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej skuldsätter man sig så pass att man inte kan betala är det självklart ingen investering. Men det var inte det jag syftade till. Jag menade mer att det inte är onormalt att låna gör att köpa hus efter en skuldsanering. Man kan ju inte vara märkt av det för livet och vara fråntagen alla möjligheter som andra har bara för att man genomgått skuldsanering. Det förutsätter såklart att man inte belånat mer än man klarar av att betala, och då är en exekutiv försäljning inte med i bilden.
Det var ju det dom gjorde
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp