• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857

Bilagor

  • Screenshot_2021-11-04-17-49-35-872_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2021-11-04-17-49-35-872_com.miui.gallery.jpg
    461.8 KB · Visningar: 54
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mariejanne

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 November 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har ansökt om skuldsanering i september. Men i maj fick jag ett avgångsvederlag på 54000.
Det har gått till privata skulder tex tandläkare m.m .Har haft utmätning i snart 8 år. Hur ställer sig handläggarna sig till detta. Hur långt tillbaks kollar de kontoutdrag.
Har inte fått ngt meddelande från dem mer än att de mottagit anmälan.
 

Mariejanne

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 November 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vet inte hur man lägger upp ny fråga här. Hoppas jag får använda din tråd.
Hej, min sambo har fått beviljad skuldsanering, efter att ha varit löneutmätt i 2 år. Nu är det så att jag som arbetslös har lyckats låna på mig 50 000 kr i olika varianter av sms-lån,(spelberoende) jag har ingen som helst möjlighet att betala tillbaka detta. Hans skuldsanering är baserad på just oss och våra två barn, på hans inkomst och att jag är arbetslös och sjukskriven.

Vad händer egentligen nu om jag låter mina skulder gå till KFM ? När jag börjar jobba en vacker dag så kommer ju hans skuldsanering att omprövas, då kommer han att få betala mer på grund att jag också då ska stå för en del av våra gemensamma kostnader, men vad händer då om jag själv har en skuldsaldo på KFM, som då kanske har växt från 50 till 70 tusen?
Hur lägger man upp ny tråd i detta forum. Tacksam för hjälp
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?
Kollar dom upp sånt redan innan inledande?
För jag har lån som är 1 år och fick inledande
Ännu ett bevis på att det är ett lotteri vem som får skuldsanering beroende på vem man får som handläggare! Jag fick avslag för att jag inte jobbade heltid medans andra har fått som varit helt arbetslösa.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ännu ett bevis på att det är ett lotteri vem som får skuldsanering beroende på vem man får som handläggare! Jag fick avslag för att jag inte jobbade heltid medans andra har fått som varit helt arbetslösa.
Kan verkligen hålla med dig om det ! Sökte du igen ? Det kommer jag göra !
 
  • Gilla
Reaktioner: p79

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan verkligen hålla med dig om det ! Sökte du igen ? Det kommer jag göra !
Hade testat 3 ggr och tyckt jag gjort allt för att visa att jag ville jobba heltid.
Hade ett fast jobb på 70% och sökte aktivt andra jobb och var inskriven på arbetsförmedlingen, men ändå tyckte dom inte det var tillräckligt så då struntade jag i att söka igen. Tog tjänstledigt och började studera istället. Klar som undersköterska maj -21 så då lär jag ha jobb...fast kommer ju inte få ett fast jobb direkt men kommer ju kunna jobba i princip heltid ändå då det behövs folk inom det jämt. Så tänker troligen söka igen när jag jobbat ett tag efter studierna. Samtidigt har jag lyckats förhandla med några inkassobolag så dom har återkallat från kfm genom att jag erbjudit en liten summa varje månad.
Så från att ha haft nästan 950000 i skuld hos kfm är jag nu nere i 550000. Från 20 skulder till 9 skulder kvar hos kfm. Vissa har gått med på att skriva av en del av skulden när dom ser att jag följt uppgörelsen om några månader. Så kanske jag på nåt vis kan lyckas ändå :) Jobbar extra nu och allt det betalar jag in på skulderna.
Vissa har ju tagit tillbaka eftersom dom märkt att det inte kommer in några pengar då csn inte kan utmätas.

Lycka till och hoppas det går vägen med din överklagan!
 
Senast ändrad:

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Ännu ett bevis på att det är ett lotteri vem som får skuldsanering beroende på vem man får som handläggare! Jag fick avslag för att jag inte jobbade heltid medans andra har fått som varit helt arbetslösa.

Ja det är konstigt.
Men det kommer ta stopp längre fram för mig
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?

Det beror väldigt mycket på vilken tingsrätt hur lång tid det tar, beror på balansen totalt, och dessa ärenden är inte prioriterade.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ännu ett bevis på att det är ett lotteri vem som får skuldsanering beroende på vem man får som handläggare! Jag fick avslag för att jag inte jobbade heltid medans andra har fått som varit helt arbetslösa.

Och lika mycket lotteri är det i tinget sedan
 
  • Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp