• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?

Kollar dom upp sånt redan innan inledande?
För jag har lån som är 1 år och fick inledande
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Kollar dom upp sånt redan innan inledande?
För jag har lån som är 1 år och fick inledande
Ja tydligen så gjorde hon det :) men har iallafall överklagat till tingsrätten för tycker det är fel beslut ! Men vi får se vad dom säger :) annars får jag väl söka och hoppas på en annan handläggare ! :)
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Ja tydligen så gjorde hon det :) men har iallafall överklagat till tingsrätten för tycker det är fel beslut ! Men vi får se vad dom säger :) annars får jag väl söka och hoppas på en annan handläggare ! :)


Jag skulle väntat med min ansökan tror jag.

Kommer få sånt hårt avslag om ett par månader :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag skulle väntat med min ansökan tror jag.

Kommer få sånt hårt avslag om ett par månader :)
Kommer nog söka med skuldrådgivaren om jag får avslag i tingsrätten ! Som jag nästan räknar med ! För tror inte det är ofta dom ändrar beslutet ! :)
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?
Hade du hunnit få inledande eller är detta före ?
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
Kommer nog söka med skuldrådgivaren om jag får avslag i tingsrätten ! Som jag nästan räknar med ! För tror inte det är ofta dom ändrar beslutet ! :)

Ja gör det, allt för att lyckas.
Jag lever farligare än dig så förstår inte varför jag kunde få inledande.
Har väl 3 kritiska punkter som kan fälla mig var och en.
Tror jag uppgav 1 års mer spelfrihet än vad som egentligen är, som kan kommas på via långivarn i detta fallet
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Någon som överklagat ett beslut till tingsrätten gällande avslag ? :) Fick avslag för dom tyckte senaste lånet var för nytt och det är 2 år sedan ! Sen att den totala summan var för stor på så kort tid ! Men det är ju 9 år emellan :) om någon överklagat hur lång tid innan tingsrätten fattat ett beslut ?
Ansökte inte du relativt nyligen? Känns som det gått rätt fort för dig att få svar.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp