• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Om man skulle tex tjäna 3-4k mer varje månad netto när man har sanering , riskerar man att den sägs upp då ? Eller den förlängs bara om det skulle få konsekvenser
Jag fick ökning med knappt 600 kr netto nu under inledande, och känslan jag fick av vad min handläggare sagt till mig efter jag meddelat detta kommer det skita sig för mig…känns lagom skoj
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jag fick ökning med knappt 600 kr netto nu under inledande, och känslan jag fick av vad min handläggare sagt till mig efter jag meddelat detta kommer det skita sig för mig…känns lagom skoj
Fast 600 kr borde inte påverka , för det är knappast det som gör att du kommer betala av dina skulder inom närtid kan jag tänka mig :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok! Kanske bättre att ta en del i komp timmar ifall man skulle förstöra något om man har turen att få skuldsanering
Har du sanering bör det vara lugnt. Men om du fortfarande har inledande när du får pengarna kan din betalplan räknas om som dom gjorde med min. Det sög, för hade jag fått löneförhöjningen typ 5 veckor senare hade jag inte behövt lämna in om den till kfm... :p
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Fast 600 kr borde inte påverka , för det är knappast det som gör att du kommer betala av dina skulder inom närtid kan jag tänka mig :)
Det var tyvärr inte direkt så min handläggare svarade. Utan hon kom med flera argument bara för att det skulle bli avslag för mig pga detta och mitt betalningsutrymme skulle bli större osv. Så det lät inte positivt. Plus att detta var så jävla precis att det var samma dag som jag godkände betalplanen och som handläggaren hade skickat ut. Så jag måste vänta ett par veckor till innan handläggaren gör en helt ny bedömning på mig
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Det var tyvärr inte direkt så min handläggare svarade. Utan hon kom med flera argument bara för att det skulle bli avslag för mig pga detta och mitt betalningsutrymme skulle bli större osv. Så det lät inte positivt. Plus att detta var så jävla precis att det var samma dag som jag godkände betalplanen och som handläggaren hade skickat ut. Så jag måste vänta ett par veckor till innan handläggaren gör en helt ny bedömning på mig
Överklaga om du skulle få avslag. Kan inte tänka mig att tingsrätten går på kfms linje över 600 kronor...
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Överklaga om du skulle få avslag. Kan inte tänka mig att tingsrätten går på kfms linje över 600 kronor...
Det ska jag absolut göra. Men känns som tingsrätten går på KFs linje i 99% av fallen. Men än kan det gå bra ändå, men min magkänsla säger inte det efter handläggarens ord. Och tyvärr har min magkänsla rätt väldigt ofta :(
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Det ska jag absolut göra. Men känns som tingsrätten går på KFs linje i 99% av fallen. Men än kan det gå bra ändå, men min magkänsla säger inte det efter handläggarens ord. Och tyvärr har min magkänsla rätt väldigt ofta :(
Väldigt ofta är inte alltid, håll hoppet vid liv! :folded:
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Väldigt ofta är inte alltid, håll hoppet vid liv! :folded:
Så är det! :) klart att man för första gången någonsin uppskattas av sin chef med väl valda och löneförhöjning när det inte är i samband med årliga lönesamtalet, och att det sker SAMMA DAG som jag precis godkänt betalplanen. Så jävla sjukt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp