• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
Halloj! Jag ska separera från min man och har faktiskt, tro det eller ej, lyckats få en lägenhet trots skuldsaneringen. Wohooo
Men , ett annat problem blir nu att jag kan ju säkert inte teckna varken elavtal eller internet och TV osv i denna nya lägenheten. Så min fråga är ; vilka elleverantörer godkänner skuldsanering/betalningsanmärkning UTAN deposition och vilka bredbandsleverantörer gör det? Någon som vet?
Mobilt bredband är inte ett alternativ, måste ha ett i väggen, eftersom barnen spelar tunga spel online :-/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

conversar roto

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
12 Augusti 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
85
Poäng
237
@Lasseman, detta hör inte till skuldsanering, men jag lånar dig pga du är här och du vet. Vad händer rent konkret om en person går under jordens yta och försvinner från sin lägenhet och slutar betala hyra? Att den blir uppsagd och krono kommer och byter lås vet jag. Men vad händer med grejerna inne i lägenheten, vart tar de vägen, hur får man ut dem sen om man kommer upp till ytan på jorden igen och vad kan allt kosta i slutändan förutom de obetalda hyrorna och avgifter osv?
Frågar åt en kompis, på riktigt :-D :-D :-D
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Halloj! Jag ska separera från min man och har faktiskt, tro det eller ej, lyckats få en lägenhet trots skuldsaneringen. Wohooo
Men , ett annat problem blir nu att jag kan ju säkert inte teckna varken elavtal eller internet och TV osv i denna nya lägenheten. Så min fråga är ; vilka elleverantörer godkänner skuldsanering/betalningsanmärkning UTAN deposition och vilka bredbandsleverantörer gör det? Någon som vet?
Mobilt bredband är inte ett alternativ, måste ha ett i väggen, eftersom barnen spelar tunga spel online :-/
Mig veterligen så brukar det inte vara problem att teckna elavtal och bredband om man har en fast inkomst trots skuldsanering. Min mor hade inte det problemet när hon hade sanering för några år sen och jag har inte stött på patrull när jag bytte för någon månad sen (sanering sen november i fjol).
Jag har dock en stabil inkomst och har haft sen jag var 17.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Halloj! Jag ska separera från min man och har faktiskt, tro det eller ej, lyckats få en lägenhet trots skuldsaneringen. Wohooo
Men , ett annat problem blir nu att jag kan ju säkert inte teckna varken elavtal eller internet och TV osv i denna nya lägenheten. Så min fråga är ; vilka elleverantörer godkänner skuldsanering/betalningsanmärkning UTAN deposition och vilka bredbandsleverantörer gör det? Någon som vet?
Mobilt bredband är inte ett alternativ, måste ha ett i väggen, eftersom barnen spelar tunga spel online :-/
Banhof har ingen bindningstid och tar inte kreditupplysning för sina bredband så det var inga problem för mig. Köp en Apple-tv och streama kanaler.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
@Lasseman, detta hör inte till skuldsanering, men jag lånar dig pga du är här och du vet. Vad händer rent konkret om en person går under jordens yta och försvinner från sin lägenhet och slutar betala hyra? Att den blir uppsagd och krono kommer och byter lås vet jag. Men vad händer med grejerna inne i lägenheten, vart tar de vägen, hur får man ut dem sen om man kommer upp till ytan på jorden igen och vad kan allt kosta i slutändan förutom de obetalda hyrorna och avgifter osv?
Frågar åt en kompis, på riktigt :-D :-D :-D

Jag tar mig friheten att svara på detta då jag arbetar som Bostads/Fastighetsförvaltare & har haft oturen att vara med om just detta ett par ggr nu…
Det är vi som säger upp lägenheten pga obetalda hyror & begär KF:s hjälp med att verkställa avhysningen. När detta blir ett faktum, så är det vi som tvingas förvara allt i hemmet i sex månader och därefter kan det lämnas på tippen (om inte hg gör sig tillkänna och kräver det tillbaks).
Kostnaden för att omhänderta bohaget belastar vi ”hyresgästen” och ställer som en fordran mot hen tillsammans med avflyttningsstäd samt eventuell återställning av skador på lägenhet. Förmodligen även ett låsbyte, som heller inte är gratis.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej! Finns säkert något svar om detta i denna tråd! Om man jobbar extra någon månad och kanske får två , tre tusen extra. Kommer kf ta dom pengarna , för jag antar att man måste meddela att man fått högre lön eller extra en månad? Eller är det bättre att passa på att jobba när man får sin betalningsfria månad?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Hej! Finns säkert något svar om detta i denna tråd! Om man jobbar extra någon månad och kanske får två , tre tusen extra. Kommer kf ta dom pengarna , för jag antar att man måste meddela att man fått högre lön eller extra en månad? Eller är det bättre att passa på att jobba när man får sin betalningsfria månad?
Slå ut på ett år. Är det mindre än 4-5000 per månad bör det inte vara några bekymmer.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Halloj! Jag ska separera från min man och har faktiskt, tro det eller ej, lyckats få en lägenhet trots skuldsaneringen. Wohooo
Men , ett annat problem blir nu att jag kan ju säkert inte teckna varken elavtal eller internet och TV osv i denna nya lägenheten. Så min fråga är ; vilka elleverantörer godkänner skuldsanering/betalningsanmärkning UTAN deposition och vilka bredbandsleverantörer gör det? Någon som vet?
Mobilt bredband är inte ett alternativ, måste ha ett i väggen, eftersom barnen spelar tunga spel

Banhof har ingen bindningstid och tar inte kreditupplysning för sina bredband så det var inga problem för mig. Köp en Apple-tv och streama kanaler.
Faktiskt intressant , vi betalar 859 idag för bredband och TV med Telenor ! Tv har jag sagt upp för kollar inte på dom kanalerna ändå ! Och 459 betalar vi för bredbandet ! Såg banhof är halva priset ! Har det funkat för dig o så ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Banhof har ingen bindningstid och tar inte kreditupplysning för sina bredband så det var inga problem för mig. Köp en Apple-tv och streama kanaler.
Fast det står när du ska godkänna att dom tar upplysning ?
 

Bilagor

  • Screenshot_2021-09-10-14-47-51-023_cn.wps.moffice_eng.xiaomi.lite.jpg
    Screenshot_2021-09-10-14-47-51-023_cn.wps.moffice_eng.xiaomi.lite.jpg
    1.6 MB · Visningar: 6
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp