• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag pratade med min handläggare om det där och hon sa att bufferten ska täcka eventuell VAB. Däremot om man måste vabba mycket en månad så man får ett klart underskott ska man kunna kontakta kfm och föra en dialog.
Man måste ju ha råd med mat på bordet även om man vabbat lixom..

Gällande din sambo, om ni skriver skuldebrev och du tar upp honom som en borgenär bör han rimligtvis räknas in i saneringen.
Ja, ok! Ja, när Corona bröt ut så var jag hemma i nästan 1 1/2 månad med min minsta , barnen har oftast aldrig feber osv men kan vara lite förkylda och det får man knappt vara nu så blir mer än för några år sen tyvärr!!

ok! Kan man skriva ett eget sådant brev då? Hade känts bra i själen om jag kunde ge tillbaka en del av det ( och för relationen )
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ja, ok! Ja, när Corona bröt ut så var jag hemma i nästan 1 1/2 månad med min minsta , barnen har oftast aldrig feber osv men kan vara lite förkylda och det får man knappt vara nu så blir mer än för några år sen tyvärr!!

ok! Kan man skriva ett eget sådant brev då? Hade känts bra i själen om jag kunde ge tillbaka en del av det ( och för relationen )
Samma här, fanns det ens en tillstymmelse till rinnig näsa var det bara vara hemma...
Nu har jag sonen varannan vecka men det blev ändå en hel del VAB i våras vilket kändes i plånboken under saneringen..

Hittade detta, kanske kan vara matnyttig information för dig?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Samma här, fanns det ens en tillstymmelse till rinnig näsa var det bara vara hemma...
Nu har jag sonen varannan vecka men det blev ändå en hel del VAB i våras vilket kändes i plånboken under saneringen..

Hittade detta, kanske kan vara matnyttig information för dig?
Ja, är ju inte jätte mkt pengar direkt med vabb! :( ja, tack! Ska sätta mig ner och kolla igenom det, är säkert bäst att ha något sådant ifall de skulle kolla upp något!
jag hoppas verkligen, skulle bli förvånad om skuldrådgivaren inte skulle tycka skuldsanering! Får bara ångest och irriterad på mig själv hur jag kan gå såhär långt!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja, är ju inte jätte mkt pengar direkt med vabb! :( ja, tack! Ska sätta mig ner och kolla igenom det, är säkert bäst att ha något sådant ifall de skulle kolla upp något!
jag hoppas verkligen, skulle bli förvånad om skuldrådgivaren inte skulle tycka skuldsanering! Får bara ångest och irriterad på mig själv hur jag kan gå såhär långt!
Du kan ju söka skuldsanering även om inte budget- och skuldrådgivaren tycker det. Dock får man oftast bra hjälp av denne med struktur av sina lån/skulder samt ansökan om skusan.
 
Senast ändrad:

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Du kan ju söka skuldsanering även om inte budget- och skuldrådgivaren tycker det. Dock får man oftast bra hjälp av denne med struktur av sina lån/skulder samt ansökan om skusan.
Ja, det är ju bra! Ja, skrev att jag ville ha hjälp med ansökan om skuldsanering och då ville han ha ett inledande samtal om skuldsituationen och ha allt klart med alla skulder samt varför de upp kom osv! Men vill ha hjälp med ansöka så det blir helt rätt så man inte ”missar” några pengar eller något annat som är viktigt!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag pratade med min handläggare om det där och hon sa att bufferten ska täcka eventuell VAB. Däremot om man måste vabba mycket en månad så man får ett klart underskott ska man kunna kontakta kfm och föra en dialog.
Man måste ju ha råd med mat på bordet även om man vabbat lixom..

Gällande din sambo, om ni skriver skuldebrev och du tar upp honom som en borgenär bör han rimligtvis räknas in i saneringen.
Jag var sjukskriven en period i början av min skuldsanering och fick till svar att de tre första månaderna ska man klara med buffert och betalningsfri månad därefter ska man ompröva.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp