• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Av vilken anledning? Brukar de överklaga?
Anledningen till mitt svar är att det bl a inte är bra med för nya lån, att man gjort vad man kan för att lösa sin situation innan det blir aktuellt med skusan. Vidare ( tror jag) är det bra att kunna påvisa en förändring när man ansöker i sitt beteende vad avser lån, skulder och allt som hör till.
Jag är inte, eller har facit, men mitt senaste lån innan ansökan om sanering var ca ett år. Inga nya ansökningar om lån på året innan ansökan och ett antal andra åtgärder för att påvisa förändring i mitt ”ekonomiska beteende”.
 
Senast ändrad:

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Kan man maila handläggaren och fråga om någon haft invändning mot förslaget dom skickade ut? Är några få dagar kvar..
Eller kan man anta att ingen haft något att säga ännu då jag inte fått hem något brev om detta, som jag förstått man får så fort någon sätter sig emot?

Är man en jobbig jävel om man frågar innan tiden gått ut :facejoy: Men man är ju nyfiken så man spricker på hur det ligger till.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Finns det någon maxkostnad/schablon för vad ett boende får kosta med en vuxen och två barn, någon som vet?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp