• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Satt och betalade månadens inbetalning för skusan, och kunde inte låta bli att märka ångesten krypa fram. Detta är något jag verkligen kämpat för, och jag vet att om skusan blir beviljad kan jag få andas ut och känna hopp i livet igen, istället för detta konstanta mörker. Jag vet att det INTE är sällan borgenärer har invändningar, men kan inte låta bli att undra hur den med minst skuld har en invändning medans dom andra ser hela bilden och godkänner förslaget…. Jag hoppas verkligen att allt går vägen, denna oron är inte nådig!
Förlåt för att jag skrev av mig här, men här är en hel del likasinnade så kändes som att detta var rätt plats.
Du behöver inte be om ursäkt...vi är många som är, eller har varit, i din situation och vet hur du känner.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Satt och betalade månadens inbetalning för skusan, och kunde inte låta bli att märka ångesten krypa fram. Detta är något jag verkligen kämpat för, och jag vet att om skusan blir beviljad kan jag få andas ut och känna hopp i livet igen, istället för detta konstanta mörker. Jag vet att det INTE är sällan borgenärer har invändningar, men kan inte låta bli att undra hur den med minst skuld har en invändning medans dom andra ser hela bilden och godkänner förslaget…. Jag hoppas verkligen att allt går vägen, denna oron är inte nådig!
Förlåt för att jag skrev av mig här, men här är en hel del likasinnade så kändes som att detta var rätt plats.
Jag förstår din känsla till fullo även om jag numera tycker att varje inbetalning är en lättnad och närmre slutdatum.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Jag förstår din känsla till fullo även om jag numera tycker att varje inbetalning är en lättnad och närmre slutdatum.
Det är ju precis samma som jag känner, därav att jag hoppas hoppas att jag får beviljat trots hennes invändning. Det hade varit en så sjuk lättnad, äntligen ett slutdatum så att jag också kan få leva utan ångest varje dag :(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har funderingar på att söka skuldsanering verkligen , räkna man ihop beloppet hos kronofogden , bank Norwegian , Handelsbanken så är det mer eller mindre en miljon totalt ! Mina föräldrar står med på Handelsbanken lånet och jag tror dom kommer slutbetala hela lånet eller lägga in det i huset eftersom det är helt obelånat och värt ca 4 miljoner . Jag vill såklart inte detta men känner jag verkligen inte orkar mer nu . Hållit på med denna skiten i över 12 år . Är det oftast betalplan på 5 år ? Tackar ödmjukast för hjälp :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Har funderingar på att söka skuldsanering verkligen , räkna man ihop beloppet hos kronofogden , bank Norwegian , Handelsbanken så är det mer eller mindre en miljon totalt ! Mina föräldrar står med på Handelsbanken lånet och jag tror dom kommer slutbetala hela lånet eller lägga in det i huset eftersom det är helt obelånat och värt ca 4 miljoner . Jag vill såklart inte detta men känner jag verkligen inte orkar mer nu . Hållit på med denna skiten i över 12 år . Är det oftast betalplan på 5 år ? Tackar ödmjukast för hjälp :)
Jag tror att det absolut vanligast är en femårig betalplan.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Vilken ångest dag, hatar verkligen få lön för allt bli så ångest laddat kommer betala inkasso och det viktigaste sedan släpper jag allt fast de ger missbrukad kredit m.m. På tisdag ska jag ha telefon möte med skuldrådgivareen och tror han kommer undra vad jag håller på med då jag är uppe i ca 28 krediter/lån. Hoppas på att vi kan komma överens om skuldsanering och att allt går igenom. Har två barn med så hade varit guld med 3 eller 4 år men är helt klart värt fem år när man blir skuldfri ! Har även berättat för sambon idag om skuldsanering och det var en lättnad då jag tänkte ta med honom men som jag sa att jag vet inte hur mycket procent som är de vanligaste de får tillbaka. Hoppas hoppas, tanken på skuldsanering gör mig så glad inombords på något sätt! Bara komma u detta pengar kaos
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp