• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Jag hade en långivare som motsatte sig min skuldsanering och jag mailade till min handläggare och bemötte de anledningar som långivaren tagit upp. Jag vet inte om det hade någon betydelse men jag blev beviljad. Det var en större skuld än den som du skrev om.
Jag tycker du kan ringa juristen och lägga fram din sak när denne är tillbaka.
Tack för svar! Har tänkt ringa juristen nästa vecka. Man har ju bara så ont i magen nu…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack för svar! Har tänkt ringa juristen nästa vecka. Man har ju bara så ont i magen nu…
Jag förstår det. Som @Ny2018 skrivit tror inte jag heller att det kommer att stjälpa din skusan och innan juristen är tillbaka så kan du tyvärr inte göra något. Försök att ta det lugnt tills du har möjlighet att ringa.
 

Guldjägarn

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
Beviljade tingsrätten skuldsanering /inledande eller återförenade dom till kfm?
Jag fick ett inledande beslut av kronofogden först. Sen efter drygt 1 månad så fick jag avslag under mitt inledande beslut. Tingsrätten förklarade för mig att dom kunde godkänna hela min skuldsanering på en gång, men dom valde istället ett återförvisa mitt inledande beslut till kronofogden för att om min betalningsplan skulle behöva korrigeras. Dom skrev rätt tydligt i deras utlåtande att jag är i stort behov av skuldsanering, och att jag är direkt kvalificerad insolvent. Att det är helt uppenbart att kronofogden bedömt mig fel.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag fick ett inledande beslut av kronofogden först. Sen efter drygt 1 månad så fick jag avslag under mitt inledande beslut. Tingsrätten förklarade för mig att dom kunde godkänna hela min skuldsanering på en gång, men dom valde istället ett återförvisa mitt inledande beslut till kronofogden för att om min betalningsplan skulle behöva korrigeras. Dom skrev rätt tydligt i deras utlåtande att jag är i stort behov av skuldsanering, och att jag är direkt kvalificerad insolvent. Att det är helt uppenbart att kronofogden bedömt mig fel.

Återförvisning alltså.
Hade kfm sagt att du föll på insolvensdelen, hade man sagt ngt om skälighetskravet? Man kan ju vara insolvent och ändå inte få skuldsanering
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Om alla borgenärer accepterar betalplanen och hur mycket dom ska få tillbaka INNAN de 3 veckorna har gått. Kan Kfm då "stänga" mitt ärende och klubba skuldsanering eller måste dessa 3 veckor passera i alla fall?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Om alla borgenärer accepterar betalplanen och hur mycket dom ska få tillbaka INNAN de 3 veckorna har gått. Kan Kfm då "stänga" mitt ärende och klubba skuldsanering eller måste dessa 3 veckor passera i alla fall?
Vad jag förstått måste de 3 veckorna passera. Har alla accepterat ditt förslag? :)
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Vad jag förstått måste de 3 veckorna passera. Har alla accepterat ditt förslag? :)

Okej. Inte hört något sen handläggaren skickade ut betalplanen för 2 veckor sen. Så får hålla ut en vecka till innan jag vet. :)
Är så nyfiken, så funderar på att dra iväg ett mail och fråga om någon satt sig emot förslaget.
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Okej. Inte hört något sen handläggaren skickade ut betalplanen för 2 veckor sen. Så får hålla ut en vecka till innan jag vet. :)
Är så nyfiken, så funderar på att dra iväg ett mail och fråga om någon satt sig emot förslaget.
Jag fick faktiskt inte reda på att någon motsatt sig mitt förslag förens jag ringde in och kollade. Då hade alla förutom 1 godkänt förslaget, den som ej hade gjort det vart en privat hyresvärd och hade en invändning. Så det låg redan hos en jurist hos KFM som hade semester tills nästa vecka. Lagom orolig man är nu, när man gjort ALLT för att försöka ordna sin ekonomi, betalat av vad man kunnat och haft löneutmätning i nått år. Men vad jag förstod på hon hos KFM jag pratade med var det vanligt att vid en skuldsanering, att det är privatpersoner som oftast har en invändning mot skuldsaneringen.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag fick faktiskt inte reda på att någon motsatt sig mitt förslag förens jag ringde in och kollade. Då hade alla förutom 1 godkänt förslaget, den som ej hade gjort det vart en privat hyresvärd och hade en invändning. Så det låg redan hos en jurist hos KFM som hade semester tills nästa vecka. Lagom orolig man är nu, när man gjort ALLT för att försöka ordna sin ekonomi, betalat av vad man kunnat och haft löneutmätning i nått år. Men vad jag förstod på hon hos KFM jag pratade med var det vanligt att vid en skuldsanering, att det är privatpersoner som oftast har en invändning mot skuldsaneringen.

Typsitk! Har för mig jag skummade igenom det inlägget för nån dag sedan. Var en skuld på 11.000kr också väl? Helt galet..
Visst, det är pengar det också. Men att man ska falla på en skuldsanering pga den summan vore ju galet.
Hoppas verkligen det går vägen för dig!! :folded:
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Typsitk! Har för mig jag skummade igenom det inlägget för nån dag sedan. Var en skuld på 11.000kr också väl? Helt galet..
Visst, det är pengar det också. Men att man ska falla på en skuldsanering pga den summan vore ju galet.
Hoppas verkligen det går vägen för dig!! :folded:
Japp. Av totalt 760tkr. Alla andra godkände, men har jag förstått rätt så tror jag inte hennes invändning kommer orsaka ett avslag. Hon på KFM trodde jag skulle få beviljad skuldsanering ändå, och menade på att det var vanligt privatpersoner hade invändningar, och att hennes invändning inte var något nytt eller allvarligt heller. Fanns ingen riktigt grund. Så jag hoppas hoppas. Har så ont i magen och svårt att sova håller tummarna!! Tack.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp