• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu kommer det en sån där "kalle-anka-fråga" igen som jag snöat in mig på. :facejoy:

Om man blir sjukskriven, tex minst 6 månader säger vi. Förstår att det görs en omprövning. Men kan det vara så illa att man kan bli av med sin skuldsanering bara för man blir sjukskriven? Eller förlängs bara skuldsaneringen?
De tre första månaderna anses du klara enligt den betalningsplan du har med hjälp av bufferten och betalningsfri månad. Därefter ska man ompröva. Någon förlängning av den orsaken kan det inte bli.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är individuellt beroende på skuldernas storlek och ens egen inkomst. Det enda man vet säkert är att man får behålla förbehållsbeloppet som är ungefär som existensminimum plus eventuell buffert samt hyra och eventuella kostnader för att ta sig till och från arbete.
Jag ställde en fråga till dig förra veckan.
Vilka cashbacksidor använder du och hur fungerar det ?
 

Dado1

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Det är så sjukt förvirrande, jag har fått inledande och sedan ”förslag på skuldsanering” som jag godkänt och i samma veva slutade min handläggare på KF. Hon sa att besked borde komma i september, medans hon jag pratade med när jag godkände förslaget sa Augusti. Eftersom jag fortfarande inte hört något och det var 3 veckor sedan jag godkände förslaget igår, så ringde jag till KF idag, för att fråga om jag hade fått någon ny handläggare osv, han berättade iallafall att borgenärerna har blivit delgivna och att det var 1-2 veckor kvar för dom att få yttra sig. Men man är ju så orolig att det inte skulle gå vägen nu när det gått såhär långt… väntan gör det ju inte lättare precis. :(
Har jag förstått rätt att om det gått såhär långt så är det inte stor chans att det INTE skulle gå vägen?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag ställde en fråga till dig förra veckan.
Vilka cashbacksidor använder du och hur fungerar det ?

Oj sorry, missade det. Jag använder refunder och cashbackshopping. Man blir medlem och när man ska handla något söker man upp butiken på deras sida eller app och beställer via nätet, man får olika procent beroende på butik och hur mycket man handlar tillbaka av den summan man lägger ut på sitt köp.

Cashbackshopping brukar också ha en hel del prova- på erbjudanden. Jag bytte elbolag och fick 800kr direkt samt nedsatt avgift i ett år. Hur värt som helst! :)
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Varför nojjig?? Du om någon kan ju enkelt förklara hur du lyckats spara en del pengar…OM någon borgenär skulle kräva omprövning, vill säga…
För, som sagt, man har ju rätten att spara pengar även under en pågående skuldsanering. Inte minst från sina betalfria månader samt buffert och andra eventuella pengar man kan undvara…
DU är ju verkligen en person som verkligen har rehabiliterats genom denna skuldsanering.
Precis detta som är önskvärt - var stolt & stå med huvudet högt ! :)

Tack för väldigt fina ord!

Jag kan inte hjälpa det, jag är ändå rädd för att någon ska komma och säga att man INTE får spara i aktier och att det kommer anses stötande mot borgenärerna även fast det inte går att läsa någonstans.

Men jag har lagt in mer pengar på buffert än på börsen av just den anledningen för konton kommer dom ju inte åt att se. Så jag kommer vara lite mer försiktig resterande del av skusan och sen när skiten är över kan jag ju shoppa upp aktier för alla pengar om jag så vill. :p
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Oj sorry, missade det. Jag använder refunder och cashbackshopping. Man blir medlem och när man ska handla något söker man upp butiken på deras sida eller app och beställer via nätet, man får olika procent beroende på butik och hur mycket man handlar tillbaka av den summan man lägger ut på sitt köp.

Cashbackshopping brukar också ha en hel del prova- på erbjudanden. Jag bytte elbolag och fick 800kr direkt samt nedsatt avgift i ett år. Hur värt som helst! :)
Tack snälla!
Som sagt du är en inspirationskälla.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp