• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jennifer

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
16 Maj 2018
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Jag fick skuldsanering tidigare i våras. Just då hade jag inget körkort, men har nu lyckats tagit det. Min mammas man har lyckats ordna en bil av en kompis som han ska fixa, kommer få betala ca 3000kr. Så mina frågor är, kan jag teckna en trafikförsäkring även om jag har skuldsanering? Kommer min sanering påverkas på något sätt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Jag fick skuldsanering tidigare i våras. Just då hade jag inget körkort, men har nu lyckats tagit det. Min mammas man har lyckats ordna en bil av en kompis som han ska fixa, kommer få betala ca 3000kr. Så mina frågor är, kan jag teckna en trafikförsäkring även om jag har skuldsanering? Kommer min sanering påverkas på något sätt?
Din sanering påverkas inte på ngt sätt av att du tecknar en trafikförsäkrin.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Det här med inkomstupplysningar hur får fodringsägarna reda på att ens partners lön har ökat om den nu gör det ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det här med inkomstupplysningar hur får fodringsägarna reda på att ens partners lön har ökat om den nu gör det ?

Det är ganska vanligt att bägge personerna i ett förhållande har lika trasslig ekonomi, och att det i många fall finns skulder på bägge hos samma inkasso.
Annars återstår att ringa skatteverket och fråga
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ok menade just om ena inte är i kfm. Med andra ord kanske rätt ovanligt att de ringer dit
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Om man får avslag efter inledande skusan, hur lång tid tar det innan löneutmätning drar igång? Nån som vet?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Du tror inte dom tycker det är för nära inpå den gamla ansökan? Det är såklart omöjligt för dig att veta, men någon kanske sitter på egna liknande erfarenheter
Nej, det finns ju en tydlig brytpunkt när du tog sista lånet och du har inte lånat efter det.
Processen tar också några månader så jag tror att det inte ska vara något problem.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Om man får avslag efter inledande skusan, hur lång tid tar det innan löneutmätning drar igång? Nån som vet?
Det beror nog på om du hade löneutmätning innan eller inte. Hade du det inte innan så ska de göra tillgångsundersökningar och du ska redovisa din inkomst osv.
Annars går det nog ganska fort.
 
Senast ändrad:

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Det beror nog på om du hade löneutmätning innan eller inte. Hade du det inte innan så ska de göra tillgångsundersökningar och du ska redovisa sina nkomst osv.
Annars går det nog ganska fort.
Hade inte löneutmätning innan så får väl se då om det blir avslag vad som händer
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp