• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Får du inte problem att kombinera a-kassa och csn..?
Jag ser inget hinder i att ha a-kassa 50%, jobba 50% och studera 50%, och få endast studiebidrag. Med tanke på slopat inkomsttak borde det inte vara något problem för csn och a-kassan borde inte ha synpunkter på att jag stämplar upp 50% då jag har ett halvtidsjobb.
Det ena lämnar ju plats åt det andra så att säga, men jag kanske har fel och reserverar mig för att avstå bidraget helt. Om jag väljer att studera på min fritid borde det vara upp till mig.

Under våren har jag studerat 50% och fått full a-kassa, det kan ansökas om och som jag fick beviljat. Det förutsätter dock att man inte söker csn för den perioden och att det inte påverkar jobbsöket/tillgängligheten.
 
Senast ändrad:

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag ser inget hinder i att ha a-kassa 50%, jobba 50% och studera 50%, och få endast studiebidrag. Med tanke på slopat inkomsttak borde det inte vara något problem för csn och a-kassan borde inte ha synpunkter på att jag stämplar upp 50% då jag har ett halvtidsjobb.
Det ena lämnar ju plats åt det andra så att säga, men jag kanske har fel och reserverar mig för att avstå bidraget helt. Om jag väljer att studera på min fritid borde det vara upp till mig.

Under våren har jag studerat 50% och fått full a-kassa, det kan ansökas om och som jag fick beviljat. Det förutsätter dock att man inte söker csn för den perioden och att det inte påverkar jobbsöket/tillgängligheten.
Men borde det då inte vara samma regler sen, att det beviljas om man inte söker CSN? Du måste ju ansöka även om du bara vill ha bidraget.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Men borde det då inte vara samma regler sen, att det beviljas om man inte söker CSN? Du måste ju ansöka även om du bara vill ha bidraget.
Skillnaden nu är ju att jag inte kommer ta full a-kassa utan 50%, då borde jag väl kunna få lön/bidrag för de resterande 50%?
Omöjligt för dem att utreda vad som är vad tänker jag?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du jobb på 50% och csn 50% så kan jag tänka mig att man anser dig vara ersatt på heltid och arbetslös till 0%
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Har du jobb på 50% och csn 50% så kan jag tänka mig att man anser dig vara ersatt på heltid och arbetslös till 0%
Då lönar det sig mao att skippa csn och stämpla halvtid, hade inte tänkt ta något lån oavsett utan endast bidrag isf.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Då lönar det sig mao att skippa csn och stämpla halvtid, hade inte tänkt ta något lån oavsett utan endast bidrag isf.

Antar det beror på vilken nivå a-kassan är.

Det saknar betydelse om man vill ha bidrag eller bidrag och lån hos csn. Har man rätt till bidrag har man rätt till lån
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Antar det beror på vilken nivå a-kassan är.

Det saknar betydelse om man vill ha bidrag eller bidrag och lån hos csn. Har man rätt till bidrag har man rätt till lån
Bidraget är ca 2100-3000kr/mån (vilket i sig är fantastiskt) men klart a-kassan överstiger det.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Jag har inledande , flera skulder ligger hos kfm dock inte med utslag än och idag drog ett av inkasso bolagen tillbaka från kfm?
Nån som vet varför? Kan det vara att dom tänkt överklaga o krångla ?
 

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken. Men fick hem ett beslut på godkännande av skuldsanering. I mitt beslut som jag lusläst, ser jag att ingen har invänt sig om min betalplan. Nu väntar väl de 3 veckors väntan av att beslutet ska få laga kraft. Snälla alla, håll alla tummar och tår för mig. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp