• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Även en handläggare kan bli sjuk, ta semester eller vabba.

Förståelsen för det är tyvärr lite låg när man bestämt sig att man måste ha skuldsanering.

Det är dessutom ganska hög personalomsättning där vad jag hört
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Även en handläggare kan bli sjuk, ta semester eller vabba.
Jo jag förstår.
Men kan garantera att handläggaren jag fick knappast vabbar, och vad man än jobbar med tar man sig väl inte an ett ärende om man vet att man ska gå på semester. Bör ju va sunt förnuft.

Men sjuk, absolut. Men hoppas dom har något av system att om en handläggare är sjuk en längre tid så måste ju en annan handläggare ta över ärendet. Det är väl ganska så självklart kan jag tycka
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Förståelsen för det är tyvärr lite låg när man bestämt sig att man måste ha skuldsanering.

Det är dessutom ganska hög personalomsättning där vad jag hört
När handläggningstiden anges vara 8 månader och beslutet dröjer över ett år ligger högst troligt den felande länken hos kronofogden, inte hos individen som "bestämt sig att man måste ha skuldsanering". Se över hur du uttrycker dig om andra.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
När handläggningstiden anges vara 8 månader och beslutet dröjer över ett år ligger högst troligt den felande länken hos kronofogden, inte hos individen som "bestämt sig att man måste ha skuldsanering". Se över hur du uttrycker dig om andra.
Blir nyfiken hur du kommit fram till slutsatsen, finns det ens statistik på sånt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo jag förstår.
Men kan garantera att handläggaren jag fick knappast vabbar, och vad man än jobbar med tar man sig väl inte an ett ärende om man vet att man ska gå på semester. Bör ju va sunt förnuft.

Men sjuk, absolut. Men hoppas dom har något av system att om en handläggare är sjuk en längre tid så måste ju en annan handläggare ta över ärendet. Det är väl ganska så självklart kan jag tycka

Vad jag vet tar man sig inte ann något ärende alls, utan får de tilldelade, skulle säga att det är troligt att man får ärenden till sig som även kommer löpa över semester, det tar väl ett par tre månader normalt att ro ett ärende i mål och det skulle inte bli mycket gjort om man sista 2-3 månaderna innan sommarledigt, sista 2-3 månaderna innan julledigheten, sista 2-3 månaderna innan ett par veckors påsklov och kanske 2-3 månader innan älgjakt inte skulle påbörja nya utredningar.

För verkställighet kommer jag nog starta utredningar fram till sista dagen innan semestern..
 
  • Gilla
Reaktioner: Mea

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Varför det sistnämnda ?!

Man hade tidigare i alla fall krav på juristexamen, tror inte det är kvar nu, inte jättebra lön, kanske inte så stimulerande arbetsuppgifter, och ser bra ut i ett cv att man jobbat på kf när man söker annat.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Blir nyfiken hur du kommit fram till slutsatsen, finns det ens statistik på sånt?
Och jag är minst lika nyfiken på hur statistiken ser ut över att förståelsen för kronofogdens långa handläggningstider är låg när man bestämt sig att man ska ha en skuldsanering?

Jag personligen är nyfiken på vad du får ut av att trycka ned, håna och förlöjliga andra användare? Sett det väldigt många gånger nu.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Och jag är minst lika nyfiken på hur statistiken ser ut över att förståelsen för kronofogdens långa handläggningstider är låg när man bestämt sig att man ska ha en skuldsanering?

Jag personligen är nyfiken på vad du får ut av att trycka ned, håna och förlöjliga andra användare? Sett det väldigt många gånger nu.

Kul, du får återkomma om du hittar den.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp