• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Och jag är minst lika nyfiken på hur statistiken ser ut över att förståelsen för kronofogdens långa handläggningstider är låg när man bestämt sig att man ska ha en skuldsanering?

Jag personligen är nyfiken på vad du får ut av att trycka ned, håna och förlöjliga andra användare? Sett det väldigt många gånger nu.
Kan faktiskt hålla med dig, @Lasseman du har lite nedsättande ton ibland.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Kan faktiskt hålla med dig, @Lasseman du har lite nedsättande ton ibland.
Instämmer, väldigt nedsättande flera gånger har man sett. Lite ”sparka på den som redan ligger ned”. Vet inte vad han vill få ut av det, lite härskarteknik kanske.
Vi som är här och skriver och skuldsanering osv gör det av en anledning, att våran ekonomi är totalt körd i botten, och många av oss har nog ett väldigt dåligt mående också.
Då behöver man inte få höra en massa ”kränkande”, man mår redan dåligt som det är
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Instämmer, väldigt nedsättande flera gånger har man sett. Lite ”sparka på den som redan ligger ned”. Vet inte vad han vill få ut av det, lite härskarteknik kanske.
Vi som är här och skriver och skuldsanering osv gör det av en anledning, att våran ekonomi är totalt körd i botten, och många av oss har nog ett väldigt dåligt mående också.
Då behöver man inte få höra en massa ”kränkande”, man mår redan dåligt som det är
Jo jag är ganska van att blir kränkt här..
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Vad tog det åt den här tråden egentligen?
Passar offerkoftorna bra?

Jag håller inte alltid med Lasseman i det han skriver eller hur han uttrycker sig, men vet ni vad jag gör då?
Jag skrollar vidare. Som alla här inne borde göra. För jag antar att vi alla är vuxna?

Har man för övrigt något att säga om en specifik person bör man ta det i PM och inte officiellt på forumet.
Riktigt fegt att bilda pöbel.
 

KalleSanering

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
2 Augusti 2020
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Nu är det ca ett år in i min skuldsanering. Man lever snålt det är inget snack om saken. Har tyvärr förlorat precis all kontakt med vänner och familj då ingen vet om mitt tidigare spelmissbruk som ledde till detta. Inte träffat någon människa på ca 3 år. All social kontakt har upphört och i år blir det 4:e året i rad som jag kommer sitta ensam på julafton. Semesterperioden, nyår, födelsedagar och speciellt julafton är tyngst varje år. Då jag inte ens fått ett sms på flera år. Om 4 år när detta är över kommer jag fortfarande vara helt ensam men med bättre ekonomi dock. Ganska säker på att jag kommer börja spela då igen. Jag har förlorat mig själv helt pga detta. Och spelandet kommer vara det enda jag har. Skuldsanering är ingen rehabilitering för spelmissbrukare i mitt fall det är ett ännu värre fängelse för ensamhet. Ingen aning om hur jag ska hitta tillbaka till livet inom eller efter 4 år. Pengar bryr jag mig inte i onekligen men sitter just nu verkligen i botten av ensamhetens brunn som spelmissbruk och skuldsanering medför. Hade även löneutmätning i flera år så den ekonomiska aspekten av dem senaste 4-5 åren hittils har totalt brytit ner mig som social samhällsmedborgare. Jag är helt utanför allt. Dem som säger att ”ingen blir lycklig av pengar”...spelmissbrukare: Läser ni detta. Lägg ner direkt. Innan det är försent. Jag är helt livlös. Någon mer som blivit 100% ensam och försöker överleva något sånt här helt solo?
 
Senast ändrad:

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Från inledande till att handläggaren ringer är väl i snitt tre månader? Jag ansökte i mitten på november 2020 och min handläggare ringde mig i mitten på februari 2021. Efter det hörde jag ingenting men kort därefter skickade jag mail och då hade alla skulder som är hos svenska inkasso skickat in till kfm. Mina två utländska skulder som var i Norge hade inte kommit till Sverige och min handläggare hade fått tillbaka brev som hen skickat pga fel adress. Därefter avslutades min skuldsanering eftersom jag vann närmare 400.000 kr och min pappa tog ett lån på sitt hus och vi löste bort alla min skulder på närmare en miljon kronor.
 

Maggan

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
15 November 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hur lång tid brukar det ta från att handläggaren lämnar över ärendet till en jurist. Tills att juristen kollar på ärendet? Och därefter hur lång tid det kan ta till beslut? Någon som har någon erfarenhet kring det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp