• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ok nu är vi på väg nånvart. Sen varför du envisas med att säga A och inte säga B när du uppenbart vet att jag inte har koll på vart du vill komma då jag t ex inte ens hört talas om "avräkning". Du kunde sagt det till att börja med så hade jag kollat upp vad det betyder, men istället säger du bara att jag "inte lyssnar på vad andra säger". Får det dig att känna dig överlägsen eller vad är grejen?

Sen när vi ändå är här står det även såhär: "Du får tillbaka din skatteåterbäring direkt från Skatteverket om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte längre går att överklaga."
Mitt beslut går fortfarande att överklaga, så varför har jag fått ut återbäringen?

Nej grejen är att jag svarat ett par gånger redan och det verkade inte vara svar som dög.

Läs hela texten, inte bara saxa ut sådär

Din skatteåterbäring kan tas för att täcka dina skulder till det allmänna, det vill säga statliga skulder, såsom skatt, böter eller studieskulder, om

  • du har fått beslut om ett inledande av skuldsanering och
  • ända fram till att ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft, det vill säga inte kan överklagas
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Vilken lycka när jag kollade Poit inatt och såg att jag fått beviljad skuldsanering:face3hearts: Hade även en stort kuvert från kronofogden väntades i brevlådan när jag kom hem från jobbet med samma besked <3 Där stod det att alla borgenärer är delgivna och ingen motsatt sig förslaget:) Nu bara vänta i 3 veckor till tills det vunnit laga kraft. Känner mig så lycklig :)
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Vilken lycka när jag kollade Poit inatt och såg att jag fått beviljad skuldsanering:face3hearts: Hade även en stort kuvert från kronofogden väntades i brevlådan när jag kom hem från jobbet med samma besked <3 Där stod det att alla borgenärer är delgivna och ingen motsatt sig förslaget:) Nu bara vänta i 3 veckor till tills det vunnit laga kraft. Känner mig så lycklig :)
Vad roligt för dig:) hur stora skulder hade du? Typ av lån?
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Kul att första dagen med mitt "nya" onlinekort jag fick från banken då jag vart spärrad och avplockad mitt vanliga bankkort då jag fick inledande skuldsanering inte funkade igår när jag stod i affären pga nå tekniska problem.. :facejoy:
Det var just detta jag var så nojig över att man skulle hamna i denna situation med detta kort att man har handlat mat och ska betala, sedan så fungerar det inte. Var en himla tur att man är föreberedd med några sedlar på sig nu för tiden också. :axelryck::facejoy:
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Finns det någon högre anhalt på kronofogden man kan vända sig till när handläggaren tar evigheter på sig att fatta beslut om skuldsanering?
 

Vindälva

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
1 April 2020
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Finns det någon högre anhalt på kronofogden man kan vända sig till när handläggaren tar evigheter på sig att fatta beslut om skuldsanering?
Hur lång tid har du väntat? Jag sökte juli 2020 inledande dec o inget klart ännu....
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Finns det någon högre anhalt på kronofogden man kan vända sig till när handläggaren tar evigheter på sig att fatta beslut om skuldsanering?
Har du pratat med din handläggare och frågat varför det tar sån tid ?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Har du pratat med din handläggare och frågat varför det tar sån tid ?
Har du fått inledande? Eller är det det svaret du väntar på?
Min handläggare ringde för 3 veckor sedan, inte ett ljud sen dess.
Läser man hur det är för många andra brukar det ta ett par dagar
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har du fått inledande? Eller är det det svaret du väntar på?
Min handläggare ringde för 3 veckor sedan, inte ett ljud sen dess.
Läser man hur det är för många andra brukar det ta ett par dagar
Du frågade nog fel person.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp