• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Står lite om det på kronofogdens sida, även om du googlar.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Kan man inte se tidigare kungörelser dagar/veckor i POIT? Jag vill se från torsdag 2022-10-20 men det går inte?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Okej? Med andra ord ska man då vara försiktig med att hitta ett bra jobb med ok lön. Kan man läsa om det någonstans? Hittar inte så mycket om det.
Om du får jobb skickar du in en ansökan om omprövning och då får du en ny betalplan och saneringen kan inte upphävas. Om du INTE ansöker om omprövning men en borgenär gör det kan saneringen upphävas.
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Snabbt och så bra! Vet du hur det gick för dig? Håller tummarna på positivt besked
Tack.
Precis hade förväntat mig 3 månaders svarstid. Fick chock när KF ringde mig efter knappt 2 månader.
Läste på KF hemsida just nu är det 2 månaders väntetid från ansökan till ett telefon samtal.

Dagen efter telefonsamtal fick jag ett besked via kivra om ett inledande beslut.

Just nu är det nervöst minst 4 veckors utredning tills man får ett besked om ett godkännande eller inte.

För mig låter det självklart att borgenärerna kommer motsätta förslaget på betalningsplan.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Tack.
Precis hade förväntat mig 3 månaders svarstid. Fick chock när KF ringde mig efter knappt 2 månader.
Läste på KF hemsida just nu är det 2 månaders väntetid från ansökan till ett telefon samtal.

Dagen efter telefonsamtal fick jag ett besked via kivra om ett inledande beslut.

Just nu är det nervöst minst 4 veckors utredning tills man får ett besked om ett godkännande eller inte.

För mig låter det självklart att borgenärerna kommer motsätta förslaget på betalningsplan.
Samma sak för mig... långa dagar och nätter samt mycket nervositet. Är inne på min 4e vecka nu
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Samma sak för mig... långa dagar och nätter samt mycket nervositet. Är inne på min 4e vecka nu
Har KF kontaktat dig eller fått någon information under dessa veckor ?

Har du fått information överhuvudtaget vad borgenärerna tycker om förslaget ?

Då borde du få besked denna vecka eller nästa vecka eller hur ?
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Jag har inte fått nån info sen beslut på inledande. Är det bra tecken då?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp