• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Och med det menar jag att du inte behöver ringa, för det blir ingen skillnad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
302
Poäng
447
Få spelar det ingen roll. Spara tid och ring inte
Tilläggas ska att jag tittat på alla tidigare (årliga) såna beslut o då har KFM räknat ner lönen så att den motsvarar den procent jag jobbar. Tänker att de ”tänkt fel” denna gång för själva förbehållsbeloppet är helt korrekt. Mailar dem.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Tilläggas ska att jag tittat på alla tidigare (årliga) såna beslut o då har KFM räknat ner lönen så att den motsvarar den procent jag jobbar. Tänker att de ”tänkt fel” denna gång för själva förbehållsbeloppet är helt korrekt. Mailar dem.

Saknar som sagt helt betydelse. Ditt förbehållsbelopp är detsamma. Det kommer bara ta din tid och deras tid.
Hat samtal och mail om liknande ganska ofta, där man kräver ändring, brukar kunna bli maxbeslut.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Tilläggas ska att jag tittat på alla tidigare (årliga) såna beslut o då har KFM räknat ner lönen så att den motsvarar den procent jag jobbar. Tänker att de ”tänkt fel” denna gång för själva förbehållsbeloppet är helt korrekt. Mailar dem.
Du kan ju inte få mindre än ditt förbehållsbelopp, eller har du fått det menar du?
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
302
Poäng
447
Du kan ju inte få mindre än ditt förbehållsbelopp, eller har du fått det menar du?
Nej förbehållsbeloppet är korrekt men utmätningsbart belopp är 5500 kr mer än vad jag får ut i lön för KFM har räknat med min grundlön för 100% fast jag alltid jobbat 75%.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Nej förbehållsbeloppet är korrekt men utmätningsbart belopp är 5500 kr mer än vad jag får ut i lön för KFM har räknat med min grundlön för 100% fast jag alltid jobbat 75%.
Och den skillnaden saknar alltså all form av betydelse
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Undrar inte KFM varför arbetsgivaren inte inkommer m det belopp som beslutats då? Rätt ska vara rätt.
Nej det löser sig i uppföljningen som ändå ska göras oavsett.

Jag inser att det kommer gå åt för mycket tid åt att förklara hur onödigt det är för dig att göra något åt det något som saknar betydelse.
Ring på måndag och red ut det, blir enklaste sättet att lösa ingenting på tror jag.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
302
Poäng
447
Nej det löser sig i uppföljningen som ändå ska göras oavsett.

Jag inser att det kommer gå åt för mycket tid åt att förklara hur onödigt det är för dig att göra något åt det något som saknar betydelse.
Ring på måndag och red ut det, blir enklaste sättet att lösa ingenting på tror jag.
Då kan man ju låta KFM ägna sig åt myndighetsutövning på felaktiga grunder. Härligt. De fyra räknesätten tycker jag ändå borde vara baskunskap….Men håller helt med, vi punktar här.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
302
Poäng
447
Saknar som sagt helt betydelse. Ditt förbehållsbelopp är detsamma. Det kommer bara ta din tid och deras tid.
Hat samtal och mail om liknande ganska ofta, där man kräver ändring, brukar kunna bli maxbeslut.
Känns ju så där- får man maxbeslut för att man ”krånglar” menar du?. Maxbeslut får man väl om man har väldigt varierande inkomst , byter jobb ofta för att ”komma undan” utmätning.. Jag har alltid redovisat allt , haft samma arbetsgivare alla år etc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp